........hej igen !

Hej, hej !!  Natten gick bra inte speciellt halt lite i Laivaniemei i Torneå...måste ha berott på att det var i Finland ...???
Nu ikväll far jag ut och jobbar min sista natt för flera månader framåt och som Emmy är glad för det,
hon är en riktig mamma flicka på kvällarna.

Idag skall jag iväg till dagis på "utvecklingssamtal" eller vad det nu heter......sedan hem och laga mat, sedan lappa en stund och sedan jobba, Imrogon skall jag till Kalix på f.m då skall jag fixa iordning en rapport med en skolkompis....och jag tror att om allt går som planerat på ondag i Kalix så skall Ebba få sig ledigt från dagis i slutet på veckan, för det behvöer hon.
Mitt mamma hjärta värker då hon alltid förrut varit hemma 1-2 dagar i veckan och nu i vintras när jag började jobba parallet med skolan har hon bara fått några lediga dagar ,då jag känt att jag orkar INTE med skoljobb !!

Jag kanske oxå tar och bakar lite bullar med Ebba som Anki gjort när vi tar oss ledigt i slutet på veckan, jag brukar ha hemma, men det har inte funnits på  ett tag,  men nu tror jag bestämt att ebba vill ha bulla, hon är vårat bullmonster i det här huset !! Och sedan vill jag alltid ha bulla hemmma då det är alltid är kalas eller något annat man skall fara på och då är det bra att ha bulla att ta med åt ebba, som hon tål. Fast nu förtiden är det så många mammor som tänker på alla de barn som inte tål diverse olika grejer.
Och sist men inte minst : det är så gott med varma, färska bullar och kall mjölk, så nu bara måste jag baka på torsd- eller fredag.
Ha de så bra alla bloggisar !


Kommentarer
Postat av: Annika

Åh, vad skönt för barnen när de får ha mamma hemma mer!!!

Postat av: aegnes

de låter smaskigt med bulla, varflr är alla så flitiga på bakning? jag gör ju ingenting av allt de där husliga å ändå går jag bara hemma. vi har nybakade mockarutor om nån äör sugen, linda (inte jag) bakade idag

2006-05-16 @ 16:13:09
Postat av: Moster Eva

Nu har alla mina 30 lunchgäster åkt hem. Tur att jag har mina gamla kollegor som alltid ställer upp och fixar mat, disk och bortstädning, dom vet vad som skall göras. Nu tror jag att du är upp i vrav igen, tänk på mina varningens ord.

2006-05-16 @ 17:57:03
Postat av: Kajsa

Det måste vara jättejobbigt för alla föräldrar att behöva ha sina barn på dagis/fritids hela dagarna men vi behöver ju pengar för att leva...detta blir nog sista sommaren som mina barn får vara hemma med mamma hela tiden...sen får väl jag åxå förhoppningsvis jobb...fast det vet man ju aldrig...

2006-05-16 @ 19:23:07
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Sussi

Nämän jag kanske kommer på bullkalas nån dag då!!! :D (d där lät ju faktiskt som att jag "bjöd in mig" - å de gjorde jag ju :D!!!)

2006-05-16 @ 20:11:46
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: sussie

har du bullkalas v28?! då kommer jag o hela kånkarången o fikar hos dej! men bara om du har nybakade bullar!

2006-05-17 @ 13:15:02
URL: http://sannagumman.blogg.se
Postat av: Sussi

Äter du ännu bullar...? Spara nån vetja! ;)

2006-05-17 @ 21:10:41
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Nina

Imorgon fredag bakar jag bullar, och v.28 får jag väl ha bullkalas till den helgen på lördag kansks ?? skall vi boka in det sannagumman ?? påminn mig om det bara, det är ju ett tag dit !!!

2006-05-18 @ 07:58:14
Postat av: sofia

Carpe diem!

2006-05-18 @ 08:10:46
Postat av: Sussi

Ja nu skäms jag... Skojade ju som vanligt :)... Men vi är hemma efter 14 skulle jag tro, vill ni ha besök så kan vi gärna komma en stund! Men blir ni slutkörda av bullbaket så kan vi komma en annan dag! :)

2006-05-18 @ 12:37:15
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Nina

kom bara imorgon óchjag fatta att du skoja *ler* men säger man att skjall baka så måste mman v'l bjuda oxå...elller hur...

2006-05-18 @ 13:42:11
Postat av: Anki

Blev bullarna bra?

2006-05-18 @ 21:34:04
URL: http://anki.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback