några dagar....

.....har förflutit igen. Igår var en av kusinerna till mig och surrade och drack kaffe och idag var E och S...bra när andra hittar hit när jag inte orkar ta mig i kragen och fara iväg hemifrån på kvällarna.
Jag är så trött på e.m och kvällarna så det känns som att jag skulle kunna gå och sova kl.18.00. Jag fattar inte att man kan vara så här.
Till helgen skall vi iväg till moster och det ser jag fram emot, alltid lika skönt där....men lite trist på ett sätt.

Ebba såg när jag "bloggade" efter maten och då såg hon en bild på Ellis blogg..och då tyckte hon att jag kunde skriva tillbaks till Elli och visa henne en bild....men jag sätter den hit istället.
Eller jag sätter några stycken:
  Första titten på den efter att Mikael hade hämtat hem den...sedan bar det av till mormor och morfar där den är stationerad då de har en stor gård att köra på, jag gillar bara inte att se på när Ebba kör för ni som vet hennes humör hon kör likadant!! Gasar på och bara håller fast sig och skumpar på för fullt, medans Emmy gasar...släpper gasen...och så anpassar gasen efter kurvor träd m.m. Men Ebba bara skrattar och kör......
27869-138Här provsitter Emmy den första gången och hon som sa att hon bryr sig inte om sådant som låter illa, men när denna väl hämtades så nog kör hon precis lika mycket som Ebba samt gnäller om att åka och köra.....hon insåg att det är kul ju.
27869-137Nå nu har jag lagt in bilder på bloggen så är minstingen i familjen nöjd.

Jag vet inte om jag är en svamlig mamma eller vad det är, men jag tycker alltid att det är obehagligt när flickorna skall  köra, jag är så rädd att de händer något, att någon av dem kör in i ett träd eller så.
Jag vänjer mig nog aldrig, och mormor hon vill inte ens titta på, hon tycker inte om när barn kör sådana grejjer. Det var samma när Emil var liten och körde crossen i Kukkola  hon ville helst slippa se det
också. 
Är ni andra mammor lika blödiga eller....Men samtidigt älskar jag själv skotrar och skulle vela ha egen motorcykel, älskar krauseller m.m. men det är en helt annan sak *skratt*

Är du på dåligt humör i en minut missar du 60 sekunder glädje.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Vi har åxå fått våran idag! Gissa om barnen var glada :)! Vi har en liten fjärrkontroll som man kan stänga av den med på håll om man märker att det "bär av" - det är ju ganska bra! Länge sen vi sågs - kanske promenerar förbi ngn helgdag m Moa...

Postat av: anna

är då för feg för att ens skaffa nån, har hjärtat i halsgropen bara barnen cyklar *skrattar*

2006-07-26 @ 21:43:03
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Moster Eva

Ni är så hjärtligt välkomna hit till helgen, kul med lite liv i huset. Vi får inte glömma att besöka Blomgården, det är visst enormt vackert där just nu, mycket ovanliga blommor och arrangemang.

2006-07-26 @ 22:33:46
Postat av: Linda

Är oxå lite harig när ungarna håller på med olika saker, men ibland tror jag faktiskt att Kim är värre*ler*

2006-07-26 @ 22:38:07
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Jag är fruktansvärt harig...Pontus brukar säga att det är tur dom har pappa...

2006-07-26 @ 23:11:41
Postat av: Nina

Kul att se att fler är som jag *flin*....

Eva: Ja Blomgården, dit måste vi !!! Vi kommer på lördag.

2006-07-27 @ 07:43:29
Postat av: Susanne

Tack för kaffet och fikat. Nu är det precis som om hösten kommit.. :/

2006-07-27 @ 08:45:59
URL: http://susannes.blogg.se
Postat av: Catharina

Inte är du harig, det är vi nog alla, skulle inte heller klara av att "babianen" kör omkring med en sådana dära sak..

2006-07-27 @ 09:21:28
URL: http://catharina63.blogg.se
Postat av: Linda

Jepps jag jobbar idag, därav solen :)

2006-07-27 @ 10:37:47
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: elli

Vilken underbar kommentar av dej om Ebba. Jag kan riktigt se henne framför mej när hon kör så det ryker. Eran fyrhjuling är jättefin och vilka modiga flickor!!!

2006-07-27 @ 10:42:34
Postat av: Susanne

Bilden är tagen på Emmys födelsedag :) Har på Zurvan också :)

2006-07-27 @ 15:00:44
URL: http://susannes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback