Fredga igen

Fredagar kommer fredagar går....och veckan bara susar förbi.

Vet ej om jag berättat om en rolig grej i vår familj. Idag ringde mamma min och frågade vad vi skall ha till middag och jag svarade att det blir renskav och potäter....då svarar hon: låter bra ! då kommer jag vid 16.30 för det är väl mat vanlig tid ?
Andra åker hem till sina föräldrar för att äta ,men hos oss är det ombytta roller. När pappa är borta så ids hon inte laga mat åt sig själv ,så det är ju helt riktigt att hon kommer hit för jag lagar ju ändå mat till vår familj. Men......när hon frågade vad det är för mat, då sa jag att  nu har du blivit som en tonåring som måste kolla vad det är för mat först......Nå det  är bara som hon retas med mig, hon är så nöjd varje gång.

Emmy har kompis här och snart skall hon hem, sedan skall vi ta oss en sparktur till Gustavssons för det är fredag och då vill mina barn ha lite godis........Men vi får se hur det går för mig, klarar jag mig från att inhandla något gott eller faller jag för frestelsen. Ja det återstår att se.




Kommentarer
Postat av: eira

Hur gick de på Gustavssons???

2006-01-13 @ 22:41:47
Postat av: Nina

Dr gick så att jag handlade....men inte SÅ mycket, en sån där liten choklad bit för 4 spänn (26gram), romersk båge du vet...så det blev ingen stor choklad kaka och inga ost bågar, sedan handlade vi åt ungarna och gubben. Men vet du vad Miakel frågade? jo fick inte han smaka min choklad? och jag som köpte en liten bit och så kulle jag njuta den efter att ungarna lagt sig, men den tryckte jag i själv.

Postat av: Annika

Jaa, fredagar kommer och går! Vi har passerat ännu en fredag! :-)

2006-01-22 @ 11:43:48
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Annika

Snart kommer nästa fredag! :-)

2006-01-25 @ 19:36:59
URL: http://annkicka.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback