Glad och less

Jag är både på bra humör och på dåligt humör !

Bra humör för det är så himlans roligt att få jobba och lära siga nya saker hela tiden och träffa alla härliga Övertorneåbor. Jag älskar det stället !!!  Vilket ställe ??!!!  Dagarna bara rusar iväg, hux flux så har arbetsdagen gått, jag hinner eller glömmer bort att ta kaffepaus och lunchrast det är så mycket nytt att lära sig. Så det är tur att jag inte vetat i förväg hur mycket man skall få in i skallen:)

Det som gör mig på dåligt humör: det eländiga vädret......idag dock bättre. Men i tisdags när jag for till jobbet  tog det  1 timma och 30-40 minuter för att ta sig till Övertorneå, var så halt så det går ej att beskriva, det började i Korpikylä och blev bättre efter Luppio, jag körde 30km/h !!!!!!!!!!!!!!! Lastbilar stod och väntade på sandbilen, en buss stod och väntade, bilar väntade och några sniglade sig fram, jag var en av dem. Bilen bara gled omkring på vägen, så äckligt var det så jag hade ont i huvudet när jag kom fram.
Jag vill ha VINETR NU !!!!!!!!!!!  Som håller i sig...och INTE töar bort.

Nu sitter jag på kvällarna och kämpar på med skoljobbet, sista rycket som skall in och nu är det MYCKET att få ner på datorn!!!  Jag känner paniken komma!!!  Och jag som måste jobba några dagar nästa vecka också, och sedan börjar jag på ett vikariat  måndagen därpå JIPPI !!! 

Men nog har jag haft det lyxigt när jag pluggat! Barnen har fått komma hem tidigare och de har aldrig haft så superlånga dagar mer än de dagar jag varit i skolan i Luleå /Boden....Vissa dagar har de kommit hem direkt efter skolan. Men det är nog slut med det nu, eller mer sällan i alla fall. Beror på hur mycket jag skall jobba efter jul, jag vet att jag får vikariera där men  %-satsen är inte riktigt klar ännu.

Till er alla: Önskar jag en riktigt trevlig helg, och hur skall denna fredag bli när det inte blir nå IDOL ????

Kommentarer
Postat av: HÄXAN1

oj, vad gör vi nu då?
ingen IDOL?
i Övertorneå, finns det EN PERSON, som jag vill så LÅNGT, SOM PEPPAR VÄXER!

2006-12-07 @ 20:27:51
Postat av: Nina

Ojdå....lät inte bra.....hoppas jag slipper träffa den människan.....kan inte vara någon snäll eller trevlig person tydligen.

Tur att jag sluppit träffa någon "sådan".

2006-12-07 @ 20:34:33
Postat av: Vivi

Ja jag vet, vi ötå bor är så RUSKIGT trevliga o sansade o jaa bäst! ;)
Fredag utan idol, har börjat bäva mej för det jag med. MEN bestämmde med syrran idag, vi SKA på markus spelning i ötå i februari! =)

Postat av: Kajsa

Du sviker inte!!!! Det som måste göras det gör man!
Fy så jobbigt det måste vara att behöva köra så långt i halka och mörker!

2006-12-07 @ 22:04:52
Postat av: Linda

Vilken jobbig färd till Ötå!
Nu önskar jag oxå snööööö

2006-12-07 @ 22:12:54
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: eira

Heja dig Nina!! Förresten så har jag hittat det där som jag köpte till dig på hantverksmässan - tänkte kolla om du är hemma på söndag (jag jobbar lördag men är ledig söndag) o leverera den!? Vi hörs!

2006-12-07 @ 22:35:30
URL: http://hilldur.blogg.se
Postat av: Nina

Är inte hemma på söndag förmiddag(eller kanske)...håller på med skoljobb då, vi måste jobba jag och Maggan med c-uppsatsen och hon kunde bara på söndag f.m , men vi kan höras vid...om hur länge det tar och så. Jag skriver för fulllt NU för att försöka slippa svika Kajsa på söndag.

2006-12-07 @ 22:57:25
Postat av: Kajsa

Nina! Ta det lugnt du! Jag sköter ruljansen på söndag! Blir det månne S eller T som "vikkar" dej? Hehehe...då tar jag det som är lättast...Läs du på dina studier och varva ner med Eira! Det behöver du!!!! Kram

2006-12-08 @ 09:29:20
Postat av: Sverreselina

It is healthy, I shall come on your site more often, thank.

2009-08-18 @ 09:20:22
URL: http://sverreselina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback