Dessa måndagar !!

Måndagarna kommer så fort nu förtiden, jag läste någonstans att tiden går fortare och fortare, Jag säger Ke?? fattar inte...visst känns det som att det är måndag stup i kvarten och helgerna bara liksom i en all hast har försvunnit, men jag förstår ändå inte att tiden kan gå fortare och fortare ??!! tiden går ju som den går.....

Gubben är ju som sagt ännu kvar i stora landet  västerut och jag hoppas att allt går bra, hitills har det varit lite små missöden för min gubbe...nån allergisk reaktion, mobilen slutade fungera när de for från Florida till Los Angeles så nu kan jag inte messa lika ofta som jag skulle vela ( kan ju inte nöta brorsans räkning) och gubbens bankomat/betalkort tjorvar...inte kul ...så i natt har jag försökt fixa över pengar på brorsans konto istället men det gick dåligt så jag fick göra ett besök på banken idag på lunchen så nu skall väl gubben få ut pengar via brorsan istället...men tänk om inte jag varit hemma ...hur hade gått då ??!!  Ja, ja de har nog säkert en toppen resa i alla fall, de verkar ha fullt upp och lite trötta är det tydligen också, de åker omkring och ser så mycket och har inte så mycket ledig tid inbokat....ja de har bokat in ALLT nästan.

Annars rullar allt på som vanligt här hemmavid, jobb, skola o.s.v. helgen  började med att jag vaknade med skallebank, öronvärk, halsont, och kände mig sååå risig, men efter Ibumetin och kaffe och egna tankar som: "jag är inte förkyld, jag är helt kärnfrisk och pigg" så kändes allt mycket bättre fram emot kvällen och på sönadegn vaknade jag och jag var så pigg :)  Jag och Eira brukar skoja med varandra att vi är aldrig sjuka för vi tillåter oss inte att vara det. vi...och nog är det lite så tror jag. Om man känner efter för mycket då blir man sjuk....  sedna blev det tupperware lite fika och lite surr, sönadgen var jag och Kajsa och hade en dejt i kyrkan och sedan drog jag med flickorna och mamma och moster Eva till Ikea en sväng. Efter det blev det färdig middag hemma hos pappa och mamma, pappa stod för matlagningen (när vi andra drällde runt på Ikea) så det var dukat och klart när vi steg in genom dörren. Köttsoppa fick vi och det var så gott, det är så länge sedan jag ätit köttsoppa som jag inte kokat själv så det smakade verkligen bra.

Nu tog orken slut......på att skriva...borde hinna läsa era bloggar också !!  Saknar dem!!  Undrar så vad ni alla kära vänner har skrivit. Ha det bra !!


Kommentarer
Postat av: Maria

Krya på dig!

2008-10-14 @ 17:56:13
Postat av: Kajsa

Vilken service!!! Maten klar då ni klev in genom dörren! Emmy blev min hjälte i går...hon fick en hård kram och en puss på kinden...Hon tog kål på en spindeläckelpäckel som kröp omkring på dagis fina blåa matta!!!

2008-10-14 @ 20:32:05
Postat av: grannen

hoppas det orndade sig, för "gubben", menar med pengarna, att Du BEHÖVER inte LÖSA UT från "stora VÄRDEN"

2008-10-14 @ 20:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback