.




♥♥♥

Jag har haft en paus från bloggen, inte av någon speciell anledning, Jag har bara inte haft lust för att läsa bloggar eller skriva bloggar, men ikväll tänkte att liteee måste jag ju uppdatera mig. Både med ett kort inlägg om att jag lever i allra högsta grad och uppdater mig lite med att läsa era bloggar.

Förra helgen var vi en snabbis till stugan, där var det vinter och kallt, -25 grader och som varmast under lördagen -21, det var INTE kallt för det var helt vindstilla, det bara knastrade härligt under skorna. Det var desto kallare här hemma när vi kom hem till massor av grader varmare men den förbenade vinden som hela tiden finns här om man jämför med där uppe. I stugan är det oftast skönt väder fast det är kallt p.g.a att det är så vindstilla.

I början på denna vecka har vi skiftat rum, Ebba har fått vårt sovrum och vi har tagit hennes rum. Det bev så mysigt och bra, så jag fattar inte varför vi inte gjort det tidigare. Vi hade egentligen tänkt vänta tills nu på lördag och börja med det då....men planerna ändrades och vi skall iväg på en liten grej som blev lite oplanerad (för oss i alla fall) så drog vi igång med "byta rum" projektet i måndags istället.

Annars är allt bra förutom att jag har en tand som bråkar med mig, det gjorde den förra vintern också. Jag var till tandläkaren då två ggr men de sa att det är inget. Men nu har jag så ont så jag äter Ibumetin dygnet runt, men jag ids inte beställa tid för det är exakt lika ont och i samma tand som då för knappt ett år sedan, och jag tänker inte åka dit då det ändå inte är något. Det är säkert bara något psykiskt, om inte annat hamnar jag på hispan snart.............för det här är inte roligt.

massor av trevliga nyheter har ju hänt, Oskar som börjat säga R !!!  Och inte nog med det, han drog en hel ramsa med ord som innehöll R men det fanns ett ord som jag skrattade gott åt : RÖV och riktgit rullande R,  det lät  så fel att ett sådant ord kom ut från en sådan liten mun, men ändå så kul !!!!!!

Annars då.....jobbar och sliter och snart är det jul !!  Det ser jag fram emot, för då skall det städas och röjas, inte här men på jobbet hade vi tänkt. För då brukar det vara lite lugnare, alltså under mellandagarna.

Imorgon skall jag till Kalix på en nätverksträff via jobbet och det skall bli trevligt, det är ett tag sedan jag/vi träffat likasinnade när det gäller jobbet och det är bra att få utbyta tankar och erfarenheter och förhoppningsvis slutar vi liteee tidigare så jag får hämta hem flickorna lite tidgare från fritids. Det skulle kännas bra.

tack och hej !!! ....jag vet inte hur lång tid det tar innan jag hittar hit igen:)


Kommentarer
Postat av: eira

Hej! Härligt me livstecken fr dig. tidvis så orkar och hinner man inte skriva blogg o då får man faktiskt ta paus!! ler vad ska ni åka på i helgen??? nyfiken

Postat av: Kajsa

Hoppas verkligen att det ordnar sej med din tand!

2008-11-21 @ 10:16:51
URL: http://kajsarina.bloggagratis.se
Postat av: Annika

För ganska många år sedan drabbades jag oxå av en förjävlig tandvärk....kunde inte sova på nätterna. Sprang hos tandläkaren otaliga ggr och även vårdcentralen och röntgade ansiktet...för de kunde inte hitta något fel. Till slut efter 1 vecka ungefär var jag helt slut pga tandvärken, gick in till tandläkaren och sa att nu jävlar fixar ni det här. Så roligt tycker inte jag att det är att springa hos tandläkaren så att jag skulle simulera. Till slut visade det sig att jag hade en gammal fyllning så var dåligt gjord så det hade bildats gas i en luftficka i tanden, så det kunde liknas med att tanden höll på att sprängas. Så jag tycker du ska gå till tandläkaren och kolla upp tanden! :)

2008-11-21 @ 12:50:35
Postat av: elli

Jag träffade ju flickorna när dom var och handlade med farmor och farfar. Då berättade dom att ni fart till stugan och jag sa till dom vad skönt att då fick ju dom semester fr mamma och pappa!!!

2008-11-22 @ 08:51:55
Postat av: Irina

En gång var jag t tandis pga tandont inga hål o allt helt perfekt...då frågade hon " är du stressad" " mjoooooo det e jag nog" "jaha det kan va det" Så tydl kan stress sätta sig sm tandvärk. Hoppas d går över iaf!!

Hörde att ni änkte komma o hälsa på?? KUUUL!!! :)

2008-11-22 @ 19:00:06
Postat av: Maria

Åh hjälp, bara du inte får som jag fick...med tandj****en som jag drog ut för ett par år sen om du minns. Konstant värk i flera månader efteråt.Gå genast till tandis och kolla upp tanden!

2008-11-23 @ 18:15:16
Postat av: A

tycker du har en söt blogg, bra skribent dessutom! Keep it up! :)

2008-11-23 @ 18:24:51
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: krätte

Åhh jag har ont i hela västra sidan av käften, iband. och när det är ibland så gör det sååå j_vulusiskt ont! Det bara kom från ingenstans! Haft det i en vecka nu. Tjingtjing ska nog hälsa på hos tandis.

Vi kanske träffs på hispan?

2008-11-23 @ 20:30:20
Postat av: Annika B

Låter jättetrevligt det där rum bytet...

måste komma och se sen...när man hinner (ler)



Må Gud vara med dig, för själv har jag inte tid.(ler)

2008-11-26 @ 11:50:07
URL: http://annis.snabber.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback