smitit

jag smet mig hit en stund, jag har har massor av projekt på gång samtidigt.....måste få gjort en massa sådana där "småtråkiga måsten"...men idag känns det inte så tråkigt, utan kul att få röja upp :)
Tänk att det är så olika från dag till dag med dagsformen får sådant !! Gubben for iväg till Nikkala för att svetsa och fixa något på vår utebastu på hjul som skall med upp till stugan om några veckor. Ebba for med till Nikkala för hon skulle hälsa på farmor och farfar under tiden.
När gubben far och jag blir kvar här hemma så får jag massor av energi...för det finns ingen som stör mig. Emmy donar i sitt rum och jag och katterna härjar i resten av huset.
Jag borde hinna dit ut idag och påbörja vår-rensning på gården, men allt kan man ju inte hinna med så om jag inte hinner det så idag så får jag ta det en annan dag. Så enkelt är det med det.

Imorgon skall jag packa resväskan igen, för på måndag är det jobb hela dan sedan på kvällen Terry Evans och sedan på tisdag sticker jag till Stockholm igen och är åter på torsdag kväll. 
 Men det eviga bekymret  stör mig: vad skall man ha med sig för kläder ? samma visa varje gång. Och skorna tycker jag är värsta bekymret för jag har så lätt för skavsår och speciellt med den ena fotem, så jag måste alltid gå i fula men inkörda bekväma skor, kan aldrig ha nå snyggt på fötterna. Men å andra sidan i Stockholm kan man gå klädd hur som helst och ingen bryr sig. Och på Eneglen blir man också insläppt hur man än ser ut *ler*....det du mamma dit skall jag/vi !!! Och på kursen så finns det så fina damer /kvinnor och dem matchar jag ändå inte utan ser ut som en riktigt antik norrlänning så då är det ju enkelt = inte så nog med vad som kommer med i resväskan.

image872

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback