Dåligt samvete

Jag måste fråga er andra mammor en sak.
Tappar ni tålamodet ibland och har sedan dåligt samvete??



Jag måste berätta hur det ligger till. Emmy har fått för sig att matte skall hon räkna kl.06.00 på morgonen. varje vardagsmorgon, nästan. Hon behöver ibland hjälp, frågar något av mig och jag svarar, men stannar inte alltid upp och kollar hela talet. Jag menar det är ju kl.06.00 på morgonen och vi skall iväg 06.30.....jag har fullt upp då med allt annat. Så i morse blir hon jättearg och gapar och skriker att det är mitt fel att hon gör allting fel i matten....jäklars vad jag tog åt mig först, sedan blev jag arg som ett bi för jag har sagt säkert 20-30 ggr denna vinter att jag har lite svårt att hinna SITTA ner och kolla när hon gör läxor kl.6 på morgonen......sedan hade jag så dåligt samvete när jag for iväg till jobbet *morr på mig själv* blä !! 
Nu är ju allt bra och vi har talat igenom det när jag kom från jobbet, men det känns tungt på jobbet en sådan dag. tur att det händer väldigt sällan, jag har världens enklaste barn på morgonen. De stiger upp utan tjafs, klär på sig på en gång, fixar tandborstning och tvättning i ett nafs.





Jag måste nu berätta att igår höll jag på att visa olika bilder här på datan till en tejej/kvinna och då såg vi bilder på Eira typ för något år sedan och sedan färska bilder från nyår, vilken skillnad det var !!! 

Så snygg och läcker hon är nu min svägerska, helt otroligt.

Se själva, jag tar på mig ansvaret och publicerar dem här, hon kan ju inget annat än strypa mig lågnsamt.......*ler*
Men det är ju bara kul....att få visa hur bra det gått för henne.







image792
image793




simsalabim....voila !!  Nya Eira.
image791



 


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Fast jag tycker att Eira alltid har vart vacker...
Varför kan inte Emmy göra läxorna efter middagen? Det tvingar jag mina att göra för sen blir dom så trötta. Otroligt att hon är så pigg och mattesugen klockan 6 på morgonen...hahaha...

2008-01-22 @ 08:14:09
Postat av: Katja

Alla har vi väll våra utbrott, annars vore man ju inte mänsklig! Man måste kunna visa att man blir arg lite då och då.(men nog är det sant att man får lite dåligt sammvete,men det hör ju oxå till.)

2008-01-22 @ 09:17:34
Postat av: Irina

Min snyggo-syrra :)

Postat av: Annika B

Till Eira.
Bra jobbat.

2008-01-24 @ 08:25:49
Postat av: Annika B

Till Nina.
Inte ska du ha dåligt samvete !
Nej,nej.
Men jag kan nog känna igen mig.

2008-01-24 @ 08:27:31
Postat av: Jigsaw World

Good contents! fors as well as youngsters. Most effective website I have visited so far. Congratulations!!!!!

2010-01-26 @ 11:05:15
URL: http://jigsaw-world.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback