Dagen mitt i veckan !!

image784


Vet ni vad att snart är det sommar *ler* det går fortare och fortare detta med årstidsväxlingarna varje år som går. När jag blir  65+ hinner jag nog nog bara med att fira jul vartannat år, likaså med midsommar, påsk m.m.
Men det är lika bra det för då tar det dubbelt så lång tid för mig att åldras de sista åren av mitt liv :)



På jobbet händer det mycket nu, och det är jobbigt och tufft och jag är glad att jag inte visste vad jag gav mig in på när jag började läsa och arbeta med det jag gör idag. Men det viktigaste är att det finns massor av positiva  saker och det är mycket mer positiva saker som händer än negativa: det är så kul, inspirerande, omväxlande och lärorikt  och så varierande...finns massor av positiva grejer....oftast brukar det vara lättare att hitta negativa saker av det mesta men här är det tvärtom.
Det positiva överväger det negativa och det är ju positivt.........    :)



Igår har jag varit till tandläkaren och sådant är inte kul, speciellt inte för mig som avskyr tandläkaren tusen, miljoner ggr. mer än någonting annat. Jag tog mod till mig igår för att boka en tid till tandis i Ö-tå och jag nämnde att jag är liteee rädd av mig, jag tänkte boka in en tid till nästa vecka eller så, men det gick inte. Hon sa att jag måste komma genast !!!! Hjärtat stannade på mig, jag hamnade i schock och höll på att svimma när hon sa det....Jag sa först :Näe det går inte...(jag ljög)....då sa hon Hörru jag tror säkert du kan....men att du är så rädd att du säger att du inte kan!!  Hur kunde denna sköterska veta att jag ljög, en nödlögn dock.????
Då sa kvinnan att de som är rädda för tandläkaren skall inte behöva vänta och oroa sig inför besöket. 
Det var bara att pallra sig iväg dit och med facit i hand nog var det lika bra det.
Men det var tufft....jag svettades floder, händerna var så spända att de vitnade och jag glömde bort att andas. Men tandläkare påminde mig med jämna mellanrum: Försök att slappna av och komihåg att andas.
Det är inte var dag man glömmer bort att man måste andas också.....fy, fy säger jag bara för detta elände att gå till tandläkaren.

Bilden som startade detta inlägg skulle vara en annan bild, en bild från sommaren, en blombild på liljor, men så råkade jag tydligen ladda upp en ros istället. Men då datan är så seg ikväll så ids jag inte byta bild.
Jag hörde en sak av min chef igår, han sa:
Människan är lat av naturen.
Och det stämmer nog, så jag bestämde mig för att  leva upp till det och vara lat och inte söka rätt på den bilden jag hade tänkt ha *ler*

image785

Nu skall jag gå och vicka på tårna istället.

Kommentarer
Postat av: Annika

Tandis är INTE roligt!!
Men duktig var du iaf som tog dig dit!!

2008-01-09 @ 20:35:02
Postat av: Anki

Jag älskar inte heller tandläkare.
Satt just och tänkte på det du skrev. Vi har nog lite samma tankar ibland. Flera gånger har vi ju skrivit samma saker i bloggarna. Alltså jag tänkte skriva på min blogg att människan är lat av naturen=)
Du är utmanad på min blogg

2008-01-10 @ 10:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback