2008

Nyårslöften är hemska !!  Jag håller dem aldrig klarar inte det, däremot har jag och moster en deal som vi börjar med idag( kommer du ihåg Eva) och i och med att jag skriver ner detta så måste jag skärpa till mig. jag säger som Kajsa skrev någonstans....snart dör man ju i hjärtinfarkt eller något.

Här hemma så är det fortfarande kaos ( känns det som ) nya bokhyllan är inbyggd i väggen och klar, prylar och böcker på sin plats.....men då var det resten då, detta blev ett större projekt, för nu möbleras det och ändras det om i varje rum, det är gubben som ligger i så det är bara att haka på. Annars brukar det vara tvärtom. Däremot så rensas ju ingenting bort för honom, för som han säger: det där skall sparas, det där behövs någongång.....måste kanske ge han  lite rensa piller *ler* ( tjuvläser du detta gubben ??) måste bara få säga att till flickorna säger han att man kan ints spara allt  skräp....snacka om dubbelmoral *hrm*

Nya året har böjat med att vi fortfarande sover länge på mornarna, och det hela familjen de dagar vi är lediga. Idag vaknade vi nyss...kl.9.45. Skönt att första gången på  9 år och 7 månader som vi får sova länge både jag och Mikael på mornarna så det känns så konstigt.
men på ett sätt borde jag inte ha dåligt samvete över det, tex. i natt har jag och Ebba har varit vaken på natten igen några timmar, hon är ju fortfarande vaken en hel del på natten och det är ont i magen eller OM det inte är ont så är det växtvärk och ibland bägge två samtidigt och det är inte lätt att massera två ben och en mage på samma gång och man är svintrött....¨
Jag menar inte att gnälla utan att jag är bara mycket lycklig över att även flickorna har börjat kunna sova längre !! 
Ebbas mage och ebbas nätter är vi vana till så detta med sovmornar är sådan Bonus !

Nu ropade kaffet att det är klart !!

Ha en bra söndag.


Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det underbart med sovmorgon :) Jag läste en sak som en lokal kändis sagt, att för varje ny sak man tar in i hemmet så ska en gammal sak ut från hemmet. På det sättet håller man jämnvikt i hemmet! Det ska jag anamma!

2008-01-06 @ 13:18:29
Postat av: Annika

Jodå, här sover vi oxå länge. Men fort kommer man in i rutinerna när allvaret/vardagen börjar!!

2008-01-06 @ 14:29:32
Postat av: Eira

Joooo - bloggledigt, inte mail-ledigt! Stor skillnad - så lätt blir du inte av m mig!

Hälsningar din bästa(????) svägerska *flin*

Postat av: elli

På tisdag börjar äntligen skolan jag förstår att flickorna väntat!!! He he! I morgon har lärarna studiedag men frillo öppet som vanligt.

2008-01-06 @ 19:32:21
Postat av: Catharina

Använd Relaxant Muskelrelax på benen och magen, den tar tom bort on i halsen, man smörjer bara in halsen, utanpå alltså....

2008-01-07 @ 08:25:30
Postat av: Moster Eva

Jag har hållit mitt löfte hittills, inte en endaste kaka har slunkit ner sedan lördag. Hoppas det går bra för dig, om inte så skärpning.

2008-01-07 @ 21:07:34
Postat av: Kajsa

Stackars Ebba! Det måste vara hemskt både för henne och dej när hon har så ont i magen. Jag har fixat S som vikarie nu på söndag. Det är ju kalas i stan och jag vet inte hur jag hinner annars...hon kom till skolan samtidigt som jag och då frågade jag henne.

2008-01-09 @ 08:47:19
Postat av: Anki

Du måste prova din grannes tips, ett korkunderlägg under madrassen mot växtvärk i benen. Hon hade ju testat och det funkade.

2008-01-09 @ 18:29:18
URL: http://anki.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback