...........................

Tillägg till motser....var lite brådis, och nog var ungarna sura också....jag vågade INTE säga att du var "hemma" i stan nu...de anade nog det ändå för de frågade flera gånger om inte vi kunde hälsa på hos "någon"....de sa att de var: hälsa-på-sugna.


27869-348


Nu är det snart dags igen att baka lussebullar, jag och Emil gillar Lussebullar men de andra äter helst vanliga bullar. Så då tänkte jag att jag inte bakar vanliga lussebullar i år, utan jag gör någon kompromiss att jag gör saffrnaskringlor eller nåt liknande med pärlsocker på...kanske jag testar på lördag. Har blivit SÅ sugen på saffrans bröd, har inte ätit något sådant ännu. Men egentligen behöver jag inte äta något gotta, denna vecka har jag fikat så mycket för flera dagar har olika människor kommit till jobbet för att lämna fika, de har velat visa sin uppskattning och gett beröm och rosor över arbetet man gör så jag vet inte hur jag skall reagera, känner mig som en sur, gnällig kärring i det jobb jag har !!!

Måste berätta en rolig händelse idag, jag hade "beställt" av min käre sambo att han skulle skala potatis koka den steka lite fisk, koka lite grönsaker och fixa lite sås till middag....men vet ni hur det gick??  Vi hamnade på Ikea för att äta, så kan det gå. Och han som INTE gillar att äta borta, han tycker alltid att man kan äta hemma, han har ätit på Ikea en gång tidigare..... 

Under veckan som gått för övrigt har vi inte gjort mer än det vanliga ruljansen som fortgår hela tiden, jobb, skola m.m Jo flickorna har för någon vecka sedan köpt förvaringsbackar  med lock i olika storlekar från Ikea så de har haft i uppdrag denna vecka att plocka iordning på vindan och idag var vi och hämtade lite mer lådor med lock. Jag måste säga att hade vi inte haft Ikea så hade vi inte börjat fixa iordning förvaring med lådor m.m så som vi gjort nu. Själv har jag i söndags kväll städat en kaotisk garderob där vi har skrot, men köpte fina genomskinliga lådor med lock  från Ikea för att sortera allt, jag blev nöjd.  Och idag när vi var på Ikea så hade någon spinkat på oss *ler'* för min mobil ringde och så är svägerskan i andra änden och frågar var vi är, i nästa andetag  så visste hon  att vi satt och åt, Ebba tittade upp i taket på restaurangen och frågade var kamerorna är.....

Imorgon är det fredag och det är inte helt fel, godiset är köpt och Ebba väntar på Idol...

Ha en bra helg !!

Kommentarer
Postat av: Annika

Men vad rolig att få uppskattning för sitt jobb!! BRA joppat!! :)

2007-11-29 @ 20:58:46
Postat av: Moster Eva

Har ni glömt Strandgatan, är lite sur, men vi ses väl under helgen. Kommer till stugan i morgon em.

2007-11-29 @ 21:04:37
Postat av: Sussi

Men, då betyder det ju att jag måste baka lussebullar för första gången i heeela mitt 21 åriga liv (OK har kanske bakat på lågstadiet men inte kommer jag ihåg). Här är vi förkylda och mysiga. Imorgon har jag ju julfest med jobbet, ska till Luleå på Julgalan. Vi vill att ni ringer så fort ni hr nått nytt. Om både äldre och yngre.

Postat av: kajsa

Jag åt en torr lussebulle på Ikea för några veckor sen och fast den var torr så var den god!
I dag kan det bli lussebullar här åxå...Du har nog gjort ett mkt bra jobb!!! Svårt att tacka nej till gott fika, i allafall när det bjuds som uppskattning!

2007-11-30 @ 08:42:50
Postat av: Katja

Det är bra att få lite uppskattning ,då orkar man bättre ett tag fram över

2007-11-30 @ 09:47:17
Postat av: Linda

Trevlig helg!

2007-11-30 @ 11:09:21
Postat av: Annika

Jo, jag har provat ljudböcker. Men jag kan inte, eller har inte lärt mig än....mina tankar flyger iväg på annat håll istället! :D
Vill läsa en bok ordentligt....jag får läsa dom med större text! :)

2007-11-30 @ 14:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback