hemma igen !!!

♥Hemma igen är vi efter en tripp till stugan!!!  Det finns inget bättre än att få åka dit och bara vara och koppla bort sina tankar från allt som annars kretsar i skallen, jag brukar säga att där får min själ lugn och ro...vet ej varför men så fort vi steg över tröskeln så spred sig lugnet i hela kroppen:)

image521

Bild från stranden, som synes fanns det lite snö och is kvar ännu på sina ställen.

♥♥

Denna tripp till stugan var vi och rantade runt omkring lite överallt var bland annat till Levi och Ylläs på hemvägen och vilket ställe detta Levi har blivit....och så klart tog batteriet i kameran slut, när jag skulle fota en massa flotta stugor :( sedan efter ett tag kom jag på att jag har kamera i mobilen, men de bilderna har jag ej laddat in i datorn ännu och dessa blev nog inte så bra tyvärr.

image522

En bild för att visa att det fanns snö kvar....dock från farmors systers gård...

image523

och sedan behövde jag vatten och det blev det till att veva denna vev !!

image524
Och vatten fick jag upp......

image525
Men när gubben skulle hämta vatten så gick han och kopplade in pumpen och så slapp han veva....typiskt karlar...han menade att nu skulle han testa om det gick och få igång pumpen, om det tinat  i slangen och om någon annan grej också hade tinat (vet ej vad det var) som vi får vatten ifrån sommartid och se det gick !!!

Vi har som sagt åkt mycket bil under de sista dagarna men ungarna har inte knorrat något (kors i taket), vi var till ett ställe ovanför Munio med en butik/cafe som hade massor av prylar...vi gick omkring hur länge som helst och hittade så klart en massa krims krams och har bestämt att dit skall jag återvända till midsommar...jag skall köpa vinterhandskar därifrån, bra ide va!!!  Köpa handskar när man minst behöver dem:)

Vi har även varit till Pallas tunturi och där var det massor av snö kvar...brrrr skulle inte vela bo där, jag tänker mig att de hinner inte ha sommar alls...eller inte mycket i alla fall.

♥♥♥

och Ebba gullungen har svårt att förstå att vi har stugan i Sverige men har åkt runt i finland...försökte förklara att det är ganska öde på svenska sidan...men hon menade att då kan vi lika gärn bila i Karungi och titta oss häromkring....

Kommentarer
Postat av: eira

Men det kan ni ju! Bila i Karungi! *skrattar* Kul att ni haft det kul!!

Postat av: Anki

Ja varför gå över ån efetr vatten???
Bila ni i Karungi så har ni ju nära hem om ni blir hungriga eller trötta :-D

2007-05-20 @ 09:35:02
Postat av: Maria

Köp handskar nu! Jag har sökt fingervantar till mitt barn runt hela stan men det finns inte.... butikerna köper nämligen in sånt till hösten har jag fått veta!

2007-05-20 @ 10:16:41
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Catharina

Ebba verkar vara ett geni :-)

2007-05-21 @ 08:55:06
Postat av: Monomo

Informative website!
Thanks!

2008-05-19 @ 13:11:06
URL: http://monomo.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback