SKIT dator !!

Jag skulle ladda ner bilder från telefonen för att skicka till Eira...och då så fungerar det inte. Datorn säger bara att maskinvaran hittas inte *BLÄ* Det var första gången jag skulle fixa detta och så går det inte.....
Jag som förhoppningsvis skulle få visa bilder på hennes söta barn (och våra) som kört en massa barnskoter i Kukkola idag, åkt i pulka bakom, samt nå fina bilder på Eiras äldste son.

Dagen har bestått av  en del Kukkola vistelse med mycket skoj för ungarna med sina kusiner...vi skulle dit en snabbis när Mikael förde tillbaks traktorn efter gårdsplogningen men vi blev kvar flera timmar då inte ungarna hade tid att åka hem. Men å andra sidan försvann vår dag bara så där i ett nafs och ungarna har kört av sig / åkt pulka efter med Järnvägsgatans barnskoter....men tur i oturen att de bor var de bor( brorsan med familj alltså)...där kan man inte köra så mycket barnskoter utan det blir sådant hos mor och far som har bra med plats på sin gård.....det är så man borde bo med minst den gårdsytan i alla fall :)

Och till nå helt annat.....snöskottning och jag går inte ihop. Och min karl får spader som inte kan skotta för hand ännu.....och jag får spader då det skall skrapas och vara så perfekt, Känns som att inte någon snö  får finnas på gården...nästan så att gruset skall synas hela vinter *lite arg* är jag angående detta.

Jag är nybastad, barnen sover och skolan återupptas imorgon för det små och jag skall masa mig iväg till jobbet imorgon och då borde allt vara så där lagomt bra....men gubben....ja han skall med bilen på verkstaden  imorgon på "återbesök"!!!!  Han hade den i Finland i fredags och då har de bytt nån kamrem eller nåt och nu eftermiddags när han skulle till Gustafssons för att köpa tidningen så var det nå vajsing med motorn...han misstänkt nån lös skruv / bult = BLÄ och SKIT, känns trist när man nyss köpt en begagnad bil men dock nyare för att man skall ha en bil ett tag framöver.

Jag brukar försöka tänka: Ödsla inte en minut till att vara arg för då mister man sextio sekunder glädje.

Godnatt på er och jag är på bra humör trots allt !!!! 
Finns ingen anledning att gräma ner sig för allt som händer ,för skulle jag göra det så skull jag har silver/grått hår näst intill vitt hår . 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Eran nya bil är jättefin!!!! Våran har ju vart en vända i finland redan...
Kasper blir hemmavid han i morgon och kanske några dar till beroende på hur han mår.

2007-03-11 @ 23:32:47
Postat av: Vivi

Bilar är pest!!! =(
Ha en bra måndag! Tjingeling!

Postat av: grannen

Samma här, snart får Han hjärtinfrakt, har sagt, att det räcker MINDRE SLICKANDE på gården, till MIDSOMMAR är ALLT SNÖ BORTA!

2007-03-12 @ 09:01:00
Postat av: Irina

Synd på bilderna, men det kanske går o fixa dem iaf? :)

2007-03-12 @ 12:09:59
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: svärimoori

Jag skickade in en kommentar. Tyvärr hamnade den på lördagens inl.

2007-03-12 @ 16:02:22
Postat av: Linda

Visst är det kul med bilar :S Alltid en massa kostnader!

2007-03-12 @ 19:06:12
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: elli

Ja voine voine...

2007-03-12 @ 19:30:17
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback