Midsommar snart !!!

Trevlig midsommar önskar jag er alla !!!


Myggmedlet är inhandlat, maten och allt annat som skall med upp till stugan. Så nu är det bara en dags jobb kvar och sedan packning av bilen som gäller och sedan imorgon kväll brummar vi iväg till stugan där det kommer att finnas en hel del släktingar i olika åldrar samt en MASSA mygg misstänker jag. Vi har varit förskonade från dem i några år, men i år blir nog ett sådant år när det går åt massor av myggmedel. För brukar det vara mygg här i Karungi så brukar det vara MYCKET mera där :(    enda nackdelen med stugan.

I år blir det första gången en annan Karungibo kommer upp till stugan och tillika är det Emmys småkusin samt klasskompis så jag hoppas för hans skull att det inte blir SÅ mycket mygg att han blir skrämd.

Idag har vi varit till stan och handlat och jag tror att halva Happis var på Maxi samtidigt för så kändes det, och så hade vi en miniträff på Maxi flera av oss som skall till stugan :) 
I stan hade vi en liten dejt med Sussi och Emil också:) Och Emil har fått jobb och jag är så glad över det, för det är inom det han har läst. Ett annat jobberbjudande hade han också men detta som han tackade ja till är bättre !!!

Jag har föresten slagits i kväll!!!!  Helt förskräckligt var det.....................................................Blods-vite uppstod.
Men jag vann med långärmat på, kepsen på och myggmedel.
Det var jag ensam mot flera hundra elaka.................MYGG.

Ha en trevlig helg !!!

och några bilder från förra året, förhoppningsvis får ni nya bilder efter helgen.


27869-52
bild från midsommar vid grillplatsenMillas egen stugaMidsommarstången....men inte färdig på denna bildFärskpotatisen borstas till midsommar maten27869-5227869-51

En riktigt skön midsommar till er alla !!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anki

En riktig skön midsommar ska ni också ha =)
Hoppas ni slipper de förbaskade myggen.

2007-06-21 @ 07:59:10
Postat av: Catharina

Det finns en jätte bra mygg grej på granngården, på högersida, gå höger, höger så finns en ställning där.... den är jätte bra...

2007-06-21 @ 08:41:53
Postat av: aegnes

ha ne jättefin helg själva

2007-06-21 @ 10:03:51
Postat av: Irina

Dem där kransarna minns jag ;p
Å så liten syrran har blivit!! Man ser ju det inte på samma sätt när man träffar henne varje dag! Nu måste jag kolla noga på henne idag!!
Vi ses ikväll, ska bli sååå kul!!!!

Postat av: Irina

Å ja måste nog köpa mer myggmedel...........för i år är det ett myggrikt år säger experterna! :-S

2007-06-21 @ 11:26:49
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Majsan

Ha en skön midsommar ni oxå om vi inte ses på frillo idag!

2007-06-21 @ 11:36:23
Postat av: Maria

Ha en härlig midsommar du med!

2007-06-21 @ 14:39:44
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Sussi

Jag tar med kuddar! Vet inte hur mkt ni har av den varan där uppe. OJ, glömt köpa myggmedel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-06-21 @ 16:43:45
URL: http://susannes.blogg.se
Postat av: GRANNEN

trevlig midsommar, trots alla mygg!

2007-06-21 @ 17:14:46
Postat av: Kajsa

Ha det gött i mygglandet...vi sätter nog upp myggtältet i morgon!

2007-06-21 @ 20:22:09
Postat av: Vivi

Midsommaren är förbi, ingen uppdatering?? ;) Ha en toppen sommar!

2007-06-27 @ 19:12:46
URL: http://vivis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback