Vilken Lördag !!!

♥♥♥♥♥Tack MAMMA, PAPPA, EVA och till er andra som var på festen !!! ♥♥♥♥
Ni är helt underbara !!!


Lördag blev inte som jag tänkt mig, inte alls !!!!  Det blev inge Så skall det låta, inga sängläder ute, ja ingenting blev som jag tänkt mig !!!

Jag skall försöka sammanfatta gårdagen lite snabbt.
Jag blev lurad...av alla mina nära och kära......
De hade ordnat en exmans-fest för mig i Kukkola på bygdegården alla "närmast sörjande" av kära släktingar och vänner var där igår. Det var mat, dryck och trevligt sällskap och jag hade aldrig i mitt liv kunnat tro något sådant. Det var en riktig fest med förrät, varmrätt, efterrätt och sedan som final kaffe och tårta. vi hade även Sång, gott vin och verkligen ett överaskningsparty !!!!!

Och det är därför jag varit lite sur på min käre svägerska....hon har dragit mig bakom ljuset!!!

Och jag har inte anat någonting sådant här, utan när Mikael körde igår upp till bygdegården med tända marschaller efter vägen så trodde jag han skulle dit och vända inta fattade jag att det¨var en fest som vi skulle på där jag var huvudpersonen!!
Nå jag har grinat igår, mycket, men det var glädjetrårar.

Jag kan inte tacka så mycket som jag skulle vela.
och inte nog med att de hade ordnat en fest så har jag fått så mycket fina blommor, kort, tal, presenter. m.m.
TACK till er ALLA !!!

Speciellt tack till Borås-Mummu, jag blev verkligen glad, synd att du bor så långt bort att du inte kunde  hoppa på flyget eller  tåget och komma !!!

Enda smolket i bägaren är att min svärfar har blivit sjuk och kunde inte närvara, så tankarna gick till honom hela kvällen.

Nu skall jag och flickorna till stan och träffa Svägerskan ( din fuling *ler*) och Milla och så skall vi iväg på Ikea...kanske...om det inte är allt för mycket folk.

Så här har min helg gått !!!

Tillägg:
Jag har anant någonting...men jag trodde att det blir kaffe och tårta hos mamma och pappa,
mamma gillar och kan baka goda tårtor nämligen.....

Att ingen har försagt sig är en gåta ja, men mamma och moster berättade ikväll att de har varit på väg flera ggr. att försäga sig. och det konstigaste av allt är att på lördag var det hit mitt på dagen för pappa skulle ha håret snaggat och bråttomt som sjutton hade de för att fara hem igen för att "vila" som det sa...jag tyckte just då att slutet av veckan har de då inte gjort nåt annat än vilat och läst sodukon mamma och Eva....varenda gån vi pratats vid: ...inte gör vi så mycket...inte har vi gjort så mycket....men nu förstår jag, de har ju jobbat på som bara den i hemlighet.

Nå väl, lurad blev jag....men jag kan inte smälta riktigt det där med skoteroverallen...
För jag sa hela tiden...Nu driver du Mikael med mig och sur var jag på honom och undrade...vad är detta??
*jag hyttar med näven *

Nå nu vet ni att det finns fest-fixare på Frankillan-törmä ....men tydligen var de inte så billiga att "hyra",
men de fick klart det bästa betyg man kan få, bättre festfixare kan vara svårt att få tag i.


Kommentarer
Postat av: eira

Varför nämner du inte skoteroverallen??

Postat av: Vivi

Åh vad härligt! Blev nästan tårögd när jag läste, vilken underbar överraskning! Men du....inte kan väl Eira vara den som lurat dej!?!! ;) Ha en bra söndag!

2007-01-21 @ 13:28:07
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: Anonym

men va kul! jag fick lite tårar i ögonen

2007-01-21 @ 14:30:50
Postat av: Kajsa

Vill höra om skoteroverallen åxå! Vad roligt att få en överraskningsfest! Eira är en riktigt liten filur...

2007-01-21 @ 15:07:16
Postat av: Anki

Vad kul:)
Hur har de kunnat lura dig utan att någon försagt sig?? Det är en gåta!

2007-01-21 @ 17:08:22
Postat av: Irina

:-D
Det var sååå kul o se din min!!! En verkligt lyckad fest! :)
Kram!

2007-01-21 @ 17:39:06
Postat av: elli

Jag tänkte just om det blev så ska det låta eller inte. En fågel viskade nämligen i mitt öra om överaskningsfesten. Jag förstår att du blev tårögd av glädje. Man är rik när man har vänner, eller hur? Kram

2007-01-21 @ 17:48:46
Postat av: Fest fixarna

Det var verkligen roligt att kunde lura dig. Jag trodde du skulle säcka ihop då du kom in i skoter overollen, men du klarade även det.
Nu vet du att vi kan fixa fester om det behövs, men det är bara så att din mamma är lite slö men nu ska det bli annat. Vi tar gärna i mot beställningar av fester men kuvert priset är inte billigt, vill bara medela detta så det inte blir några onödiga förfrågningar*ler* men är ni villiga att öppnas börsen så är allt *OK*
Kram från fixarna på Frankkilan törmä

2007-01-21 @ 18:05:22
Postat av: boros-mummu

jag vill se några bilder fr festen åxo!!!!!!

2007-01-21 @ 19:55:45
Postat av: Linda

Gud vad härligt*ler*, kul med fest! Det har du förtjänat efter allt pluggande!

2007-01-21 @ 20:01:04
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Annika

Vad roligt!! Vilken överraskning!!! :-D

2007-01-21 @ 20:15:03
Postat av: Sussi

Men vad härligt!! D var du väl värd efter allt slit :)!!

2007-01-21 @ 21:52:17
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anki

Ja lägg in lite bilder från festen:)

2007-01-22 @ 08:58:25
Postat av: Anonym

det MÅSTE ha varit EN RIKTIG ÖVERRASKNING åt Dig, men det är DU VÄRDT

2007-01-22 @ 10:57:58
Postat av: Catharina

AHA, det var ni som hade fest, vi körde förbi där på väg hem från Karungi på kvällen. vi skojade om att vi skulle gå in och fråga, "är det här det är fest eller" ??? men det hade ju passat fniss. GRATTIS TILL EXAMEN.

2007-01-22 @ 11:03:08
Postat av: Johanna

grattis till examen! :) gu, vad härligt. Du var värd denna fest. :D *vinkar*

2007-01-22 @ 18:33:19
URL: http://theunsaid.blogg.se/
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback