...............

       

Jag läste om Rosenrot.....kanske jag skulle prova det?!!  Jag är trött nu för jämnan, det går bra de dagar jag jobbar "inge problemas" att stiga upp och sticka iväg, men nu idag när jag är ledig...jag är så seg, segare än sirap. Jag har hunnit en sväng på morgonen för att se hur den äldre generationen har det borta i Kukkola.....och mamma hade väntat på mig...0ch jag kom kl.08.15...vet inte hur tidigt man borde stiga upp *skratt*...jag vet vad hon menar hon väntade att jag skulle komma direkt efter att flickorna gick till skolan.

Har det börjat någon kurs i photos-hop eller??? är det här i byn ?? Vem håller i det?? ni som vet något berätta!!!

Igår var vår ena bil less kylan, den vägrade starta på morgonen...och det är sådant jag HATAR med vintern...när bilen strejkar och man har brådis iväg !!  Men tur som var fick vi låna mammas bil ( Tack mamma) så vi kom iväg bägge två till jobben, dock blev Mikael sen.....men jag har ju flex-tid och det är bra sådana här gånger. Och när man bor så här på "landet" så kan man inte direkt börja traska till jobbet som om man bor i stan och så har man jobbet där. Som sagt allt har sina för och nackdelar.

Jag har ett projekt på G och det äratt rensa bland alla skolpapper....och det är inte lite. Jag blir inte klar idag, men jag skall göra så mycket jag bara hinner och orkar.

Nu skall jag gå i ide ett tag framöver och förhoppningsvis tittar jag fram ur idet då och då eller så skall jag bara ligga i idet och drömma mig bort bland gammal sommarfoton. På återsende !!!



27869-437

27869-43027869-42527869-422

Måste berätta att jag älskar att fotografera blommor...jag tror att Anki delar det intresset med mig :)


Kommentarer
Postat av: Grannen

Karolina Flygel, kommer å ha Photoshop-kursen åt oss, så Du är SÅ VÄLKOMMEN MED, nästa onsdag KL20,00 i Gustavsson Uppe!
hejs Vejs i snöyran!

2007-01-25 @ 11:33:16
Postat av: samma

glömde!
Du å Anki, när BÖRJAR ni SÅ?

2007-01-25 @ 11:49:51
Postat av: Kajsa

Vilka fina blommor! Du hade nåt krångel på bloggen i går för man kunde inte komma in och läsa nåt...men nu funkar det i allafall..

2007-01-25 @ 13:29:35
Postat av: elli

Håller med om att man blir seg när man inte har jobbet att gå till. Vi alla behöver struktur i våra liv. MEN när man får upp andan DÅ går det med en väldans fart alltså!!! Fasat det kasnske är meningen att du ska ta igen dej och vila då du är ledig fr jobbet!!!

2007-01-25 @ 14:34:47
Postat av: Nina

Vet du grannilainen...jag tänkt inte så ett endaste frö i år....men så häromkvällen tänkte jag att tagetes MÅSTE jag väl jag ändå.....

Får väl se när mamma sätter igång med "såandet"..hon säger varje år att Nu orkar jag INTE med dessa plantor, men klart det bli inte sommar om inte Kvisten i Kukkola är full med blommor ?! Så vi får väl se ...... :)

Det där Photoshop verkar KUL !!!!

2007-01-25 @ 15:22:27
Postat av: Nina

Vet du Grannilainen jag hade inte tänkt så ett frö i år.....men härom dagen tänkte jag att jag msåte väl så tagetes i all fall :)

och sedan är det så att mammas och pappas Kvist i Kukkola "måste" väl bli full av plantor till sommaren....för annars känns det väl som att sommaren inte kommer...så planen var att INTE så något i år...men vi får se....

2007-01-25 @ 15:50:32
Postat av: Nina

men nu jäklar hände något....första inlägget kom inte med...och sedan tänkte jag att jag får väl skriva om på nytt då....och nu blev det hur mycket svammel som helst

2007-01-25 @ 15:51:56
Postat av: anna

kommer ihåg att det fanns en del kunder som köpte rosenrot av mig när jag jobbade på ICA i hälsokosten & det påstod då att det funkar! -kanske skulle jag också prova ;)

Postat av: Sussi

Pappa & mamma äter rosenrot sen länge, dom tycker dom är kanon!!
Har börjat på fotokurs, d är S.H och Majsans dotter som håller i det. Finns dock bara 7+1 datorer att disponera, hör efter om d var ngn plats ledig :)
D fanns två, men vet inte om Irene har hunnit be S & B.K...!?
Vi skall lära oss nya photoshop och hemsideredigering! Skoj :)

2007-01-26 @ 08:07:10
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Bill

Vet du, jag har sparat alla mina skolpapper i 10 år ! Men nu när Bradie skulle bo hos oss så har jag slängt varenda papper och bok, har bara sparat 3 böcker, och jag saknar inte någonting ! Jag har ju knappast rört det på 10 år.... Feng Shuia är bra !

2007-01-26 @ 08:58:41
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: Anki

Jag fotar också blommor, men tycker du har finare foton. Jag är ju inte så haj på min digitalkamera än. Anna säger att jag är ett "tekniskt geni". Undrar vad hon menar???
Jag ska inte heller så frön i år, kanske "lite" tagetes:D

2007-01-26 @ 09:03:54
Postat av: Maria

Lite tagetes... och sen blir det några fröpåsar till :) Vacker är det i alla fall! Tänkte läsa Hälsorådgivning 2 år.

2007-01-26 @ 09:56:51
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Linda

Ha en bra dag

2007-01-26 @ 11:32:28
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Catharina

Ät rosenrot,det hjälper....härliga bilder

2007-01-26 @ 12:16:33
Postat av: elli

Jag e chockad!!!! Du har inte uppdaterat dej!!!!

2007-01-26 @ 21:32:35
Postat av: Irina

Åh.. vad jag längtar till sommaren...tack vare dina bilder lir längtan bara värre :)

2007-01-27 @ 11:37:19
Postat av: malin

vilka härliga bilder! lääängtar tills sommaren!

2007-01-27 @ 17:48:47
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Kasja

Du fick den långa igen...ska jag springa med håven då? Som kompensation alltså...

2007-01-28 @ 12:27:39
Postat av: Sussi

Ha en go dag :)

2007-01-29 @ 08:28:13
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: grannen

NU TROR jag, att Du har verkligen, GÅTT TILL IDE?

2007-01-29 @ 21:57:16
Postat av: Catharina

Nååå, vad har hänt när det inte händer nått här, vilar du bara??

2007-01-30 @ 08:25:08
Postat av: eira

Oj oj....här har uppdateringarna trillat av pinn? Ett par rader???

2007-01-30 @ 10:10:23
URL: http://hilldur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback