Vinter nästan....

27869-100

Inte har då  jag känt av någon värme i sommar :(

Jag saknar våran kamin !!!  Vill ha en ny för jag fryser snart ihjäl;)

Om inte annat så kan jag ta fram ett hopprep och värma mig med :)

Jag har frusit så på jobbet så jag tror att jag tinar upp först nästa sommar




Ibland händer sånt som inte får hända,
som vi inte tror kan hända,
men som ändå händer...
utan att vi kan göra något åt det.

En sån händelse är döden..



Men vilken tur att vi oftast inte vet när det händer...döden alltså.




så därför........




TA VARJE DAG SOM EN GÅVA

Ta varje dag som en gåva för presenten kan abrupt ta slut
Allt är inte givet, det märker man när man kommer ut
Man borde leva att varje dag kan vara den sista
För kärleken hjälper till men ibland kan hjärtat brista

Att få uppleva ett liv är en underbar present
För annars hade man inte vetat något vad som har hänt
Försök att vara medmänsklig och avundsjukan glöm den fort
Det är viktigare vad du åstadkommer och vad du har gjort

En vanlig dag kan vara det bästa i livet
Att bara få prata med vänner, glädjen över att få
något skrivet
Tänk att få vakna upp frisk och känna samhörigheten
Då kan man gå vidare och helt glömma förtreten

Den dag du har gör den till den bästa du någonsin har fått
För livet består av så mycket både i stort och smått
Vårda livet som den var en riktigt glimmande diamant
För livet är en gåva ibland tror man inte att det är sant

Bosse1947






Kommentarer
Postat av: elli

Fina och tänkvärda ord!! Dom kopierar jag bums!!!! Trevlig helg!!

Postat av: Annika

Jättevackert!!
Visst är det jobbigt närman fryser ända in i märgen!!

2007-08-31 @ 21:16:40
Postat av: Katja

Har å frysit hela dagen!

2007-09-01 @ 08:17:09
Postat av: kajsa

Visst är det så! Men man tänker inte på det förrän det händer...
På med långfillingarna! Det ska då vi göra här hemmavid...jag och Kasper!

2007-09-01 @ 10:14:01
Postat av: Anki

Det är bra att frysa lite det bränner några kalorier extra.
Det är väl det vi glömmer att leva här o nu.

2007-09-01 @ 10:20:34
Postat av: sussi

Vilken vacker dikt...
Du - kom hit å värm dig!! Här har mannen verkligen börjat använda vår Tulikivi - hett som i h-tet om man säger så...

2007-09-01 @ 12:15:46
Postat av: Niklaskristin

Excellently, interesting and educational work! Your homepage looks really good and gives great information! Greetings from me! greetings

2008-09-18 @ 10:53:40
URL: http://niklaskristin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback