Idag fastnade en ko-mun på min blogg

27869-196

Jahapp idag var det skola i Luleå igen och jag gillar inte denna flytt av skola från Boden till Luleå, det är så förbannat kallt att jag har hållt på att frysa ihjäl dessa dagar. I Boden hade de värme på skolan men i Luleå skall man tydligen ha med sig hopprepet....och inte lär jag mig något när jag bara fryser och huttrar....
Nog om detta, nu till det roliga med Luleå. Då är man närmare mer affärer.......idag skulle jag en snabbis iväg och handla en grej åt Mikael (då vi hade lång-lunch) då tänkte jag att jag kikar väl in på Lindex en snabb sväng...för att titta på någon tröja åt mig......men jag gick förbi damavdelningen snabbt, men hittade så klart kläder till flickorna....typiskt mig.....tycker alltid det är viktigare att de har kläder.....Nu behövde emmy underkläder så det inköptes, men så klart köptes det lite annat också till flickorna. Bl.a varsin mössa...och lite sådant där smått och gott....
Imorgon skall jag till övertorneå för att jobba min sista dag, känns så skönt att få lämna ifrån sig nycklar och städa kontoret och allra främst få lämna ifrån ansvaret. Nu skall jag några veckor framåt bara ha ansvar över min skolgång....som jag för övrigt har lust att sluta med.....

Huvaligen vad det är mörkt i byn på kvällarna, jag måste tydligen köpa pannlampor till hela familjen så man inte går vilse då Styrman tror att vi alla som bor här efter vägen är mörkerseende varelser.






Kommentarer
Postat av: Majsan

Jag har beställt en lampa som man vevar för att ladda upp batteriet,så den kan man ha när man promenerar i våran by, för här är mörkt som i ett n...r arsle eller vad det nu heter!!!

Postat av: Kajsa

Jag har en pannlampa men det är så mörkt ute så jag vågar inte ens gå ut med pannisen...

2006-09-07 @ 21:19:24
Postat av: catharina

Vilken mun ! "Vill ni se ljus, kom till mitt hus", rimmade så bra så jag vat tvungen att skriva.

2006-09-08 @ 09:35:49
Postat av: Sussi

Pannlampa - jo, hehehe du skulle ha en sån - då skulle det börja pratas nämligen :D!!! Fråga Annika - hon vet att passa sig för sånt ;)!

2006-09-08 @ 18:30:11
Postat av: Irina

:)
Jag har ngt litet till dej från utlandet..nyfiken nu?? :) ...åker du oxå iväg t mosteri i helgen eller blir du kvar i stan?

2006-09-08 @ 19:27:30
Postat av: Linda

har redan en pannlampa men inte törs jag ut ändå*ler*

2006-09-08 @ 19:33:09
Postat av: Maria

Finns det kvar några batterier att köpa i byn?

2006-09-08 @ 19:36:31
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Nina

Har EN pannlampa som jag skall berätta någon gång om...vad jag använt den till....:), men fler behöver vi *skratt*

Irina , ja vi åker till moster imorgon och stannar över helgen, och nyfiken JA SÅKLART hm,hm...vad har du NU hittat på???

Och batterier...ja det är SÄKERT SLUT;)

och Annika jag vill höra om pannalampa, vad man skall passa sig för.

Och så ses vi efter helgen !!!

2006-09-08 @ 20:12:14
Postat av: Anki

Det skulle se ut. Alla bloggdamer i er by ute på kvällspromenad med pannlampa....kanske med kvast också:D

2006-09-09 @ 12:39:24
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Sussi

...eller ett blinkande halsband - MOAHAAHAHAHAAAA!!!

2006-09-09 @ 15:10:07
Postat av: Susanne

Nina, måste få säga att jag börjar bli lite less den där kossan :) Ta nu och uppdatera och tala om hur din helg gick :)

2006-09-11 @ 07:56:12
URL: http://susannes.blogg.se
Postat av: Anonym

Är åxå skitless på den där kossan...

2006-09-11 @ 20:26:00
Postat av: Sussi

D var jag...

2006-09-11 @ 22:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback