fredagens traumatiska händelse.......

.....utspelade sig igår på Ica-Maxi....flickorna fick se en massa "tanter" gråta och Ebba frågade mig åter idag varför "måste" den glada tanten sluta ...och börja på annat jobb när hon inte vill?? För hon vill ju inte det när hon gråter ??!!   Med dessa tankar från en fem-åring så undrar man om hon förstår alls det man försöker förklara. (moster om du inte vet så är det en av bloggarna som fått nytt jobb)

Idag har minstingen varit till stora staden på simskola, men första gången blev det bara lek för att de skall få vattenvana, och det är bra. Milla var me och det var bra då fick flickorna moraliskt stöd av varandra då föräldrarna inte skulle närvara om det inte var absolut nödvändigt.

Jag missade auktionen i byn idag då den var samma tid som simksolan var i stan *snyft*....jag hörde att man kunde hitta lite möbler och så....Eira missade tydligen att köpa sig en till soffa....men det gör ju inget då en annan bloggare köpte den *ler*. Emmy odh Mikael var dit en snabbis tydligen men det var en av de två som ville hem....som tyckte det var dötrist!!
Sedan har vi hunnit ha oskar här idag hela dagen och det var mycket trevligt ända tills hans föräldrar klev över tröskeln.....då försvann hans goa mysiga jag....nästa gång får inte de komma och hämta hem honom....uatan jag för honom hem*skratt*.
annars har vi inte hunnit med så mycket, jo, kaffe har vi bryggt till farmor och farfar och till mormor och morfar och så klart tiil borsan och Eira = trevligt med kaffe folk = tiden bara rusar iväg.

   

Och nu kära vänner: Godnatt med er och sov gott, och till er som läser detta dagen efter eller någon annan dag; Hoppas ni får en bra dag!!!

Kommentarer
Postat av: Moster Eva

Fönsterputsning har pågått/pågår i det trista gråa vädret, men nu jag har klarat av 12 av mina 20 fönster, så nu återstår bara 8 st. Tänk när jag flyttar till lägenheten där det bara finns 6 fönster. Jag vill faktiskt veta vem som fått jobb. God natt

2006-09-30 @ 22:29:38
Postat av: eiralainen

Jag kan skvallra till moster Eva om vem som fick jobbet och stod på ICA Maxi och bölade så barnen blev rädda. Det var Anki (http://anki.webblogg.se/) !!

Postat av: Kajsa

Tack!!! Ska försöka ha en trevlig dag...

2006-10-01 @ 09:19:20
Postat av: häxan1

Ha, ha,haaa, tänk om eiralainen, hade VARIT på AUKTION, vilken bjudning, det skulle ha blivit...
Sätter bilder på blogget, när jag hinner, och jag (vi) köpte mkt ANNAT..
Ha det bra GRANNILAINEN ;.)

2006-10-01 @ 11:44:38
Postat av: Linda

*vinkar*

2006-10-01 @ 12:34:50
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Irina

*specielvinkar till dej*

2006-10-01 @ 13:26:26
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Anki

Förlåt!!
Men det var inte meningen o skrämma barnen:D
Men tårarna bara flödade på fredag, inte bara på mig.
På de andra bara för att jag tror de blev så glada av o slippa mig:-)

2006-10-01 @ 17:28:11
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Catokjersti

Your website is extremely interesting

2009-05-29 @ 10:54:23
URL: http://catokjersti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback