Blev inte sådana här.....

27869-125

men dock jordgubbsmazarinerna blev gjorda idag, äntligen.

Först vill jag tacka alla som bett mig köra försikitgt och det tar jag med mig i bagaget imorgon då jag skall till Luleå och träffa en lärare...hon skall se om jag är på rätt väg när det gäller min c-uppsats...så imorgon behöver jag många som håller tummarna åt mig!!!!

Till Häxan: Tack och jag VET att ni finns där, bara ifall att, om att...ja du vet....

Och sedan då : Jo jäklar jag har hunnit sy en massa sedan igår e.m. Jag har sytt till Emmy tre olika våder med tyg som hänger runt sängen så där knepigt att förklara, och knepigt att få till då det är snedtak.
Sedan kom jag på att både Ebba och Emmy har nya gardiner som inte kommit upp i fönstrena p.ga. att jag var tvungen att sy om dem, det var med hällor upptill och de har gamla, fula, hederliga kirs stänger, går ej med moderna fina stänger på grund av snedtaket (igen dumma snedtak).  Sedan var det köksgardiner som legat och mognat som väntat på att bli avkortade, måste alltid korta av till det fönstret som är mot sussibussi, då vi har köskbänken där och dessa gardiner skall vara exakt 133 cm, det ni !!  Vet ni måttena exakt så där???  Fråga mig imorgon så vet inte jag heller *gapskratt*, var tvungen att skoja lite bara.......
Men dessa gardiner kommer upp närmare helgen....om inspirationen infinner sig.

Och nu skall jag gå igenom skolväskan till imorgon...min egen ....alltid en massa skit som skall med,
men snart skall jag börja min nedräkning av min skoltid :)


Till er som läser finska:
HYVÄ UÖTÄ, ja nuku hyvin!!  Mie menen kohta nukkumaan.
Visst var jag duktig? jag försöker minsann jag ockå *ler*



Kommentarer
Postat av: Vivi

Ja kör försiktigt igen då! Ska själv köra till lule på torsdag, hoppas de är lite bättre vägar då. Tjing

Postat av: Susanne

kör försiktigt Nina! Så du har sytt, har också fått dille och sytt som en toka på jobbet men inget här hemma. Äger inget att sy.. :)

2006-10-25 @ 07:34:01
URL: http://susannes.blogg.se
Postat av: catharina

Hoppas att det inte är halt på vägarna, håller tummarna på att du är på rätt väg med din uppsats. Berätta sedan hur det går.

2006-10-25 @ 09:03:18
Postat av: Sussi

Håll hastigheten idag, is kan vara farligt under snön... Hojta te när du är hemma så man vet att du är på fast mark :)!!

2006-10-25 @ 09:34:10
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: FINDLANS kärring

Måste rätta Din finska!
Ska skrivas:Hyvää yöta, ja nukkukaa hyvin!!Minä menen kohta nukkumaan.

annas, KÖR försiktigt!

2006-10-25 @ 09:45:56
Postat av: Annika

Du är flitig du!!

2006-10-25 @ 15:05:37
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Linda

åker till Lule i morron! Man får se till att vara ute i god tid:)

2006-10-25 @ 16:56:11
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Jag kanske kan träna lite på finskan med dej när vi sitter på kyrkbänken...Ska hålla tummarna hårt för för dej i morgon!!!

2006-10-25 @ 17:32:48
Postat av: anna

vet du ?! -jag äger inte ens en symaskin... & tur är väl det för jag är ingen höjdare på att sy *hihi*
ha de

2006-10-25 @ 19:18:46
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Imremargit

Sehr schon, gut gemacht

2008-06-03 @ 09:11:34
URL: http://www.enequist.dk/imremargit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback