Kul för Finland !!!.......

....Kul för finnarna att en gpng få vinna melodifestiveln !!

Hinner inte med bloggarna igen.....men, men så är det.
Fredag kväll var bra vi åt och vi drack (några cider bara mamma!!!) och pratade och pratade,
vi är alla så duktiga på att surra och när vi en gång fick träffas ALLA i nattpatrullen samtidigt med chefen fanns det mycket att prata om, annars brukar man inte på fester prata jobb bara men här var vi tvungen att prata en del jobb. men inga lönesamtal dock, sådant görs inte en fredag kväll .....
Vi var till lei-Lani först sedan skulle vi snabbt en sväng till en av jobbarkopmisarna och sedan skulle vi vidare en sväng, men vi hann inte vidare......var så trvligt vi satt alla och pratade SÅ MYCKET...och sedan var klockan 01.00 och ville jag hem och då avvek vi två från Karungi hemåt.

På lördag morgon vaknade jag 06.00 av att Ebba ropade efter sin "morgondryck" och Miakel hade haft migrän hela kvällen/natten han låga ännu omtöcknad i sängen ....bara att stiga upp för mig , Och det gick bra.

Sedan kom mamma och pappa hit när vi satt och åt frukost och hämtade med flickorna till stan för de skulle med alla sina fyra barnbarn och handla såpbubblor....sedan blev de kvar i kukkola några timmar, sedan knyckte jag tillbaks flickorna och kusinerna för nå¨gra timmar på em. I natt har alla ungrana sovit hos mamma och pappa och nu väntar jag på att teöefonen skall ringa, för jag sa att jag skall hämta hem dem på morgonen när de vaknat.

Igår han även Ebba två kompisar här innan hon stack till mormor och morfar för bastubad och sova, mycket uppskattat.

lördagkväll berättar jag om senare....fy vad trist jag haft...jag har INTE tittat på en endaste gnutta av melodifestivalen...baar sett efteråt att finnarna vann.


Fint väder idag !!!

Kommentarer
Postat av: Moster Eva

God morgon. Här är det inte så muntert, magsjukan forsätter, det är som den värsta baksmälla. Idag är det perfekt väder att jobba ute men vet inte om jag orkar. Dom i Kukkola har nog haft en jobbig helg och behöver säker en lång vila efteråt när dom "rara" liven återvänt till respektive hem.

2006-05-21 @ 10:21:59
Postat av: Kajsa

Vi ses ju i kväll i kyrkan...visst var det halv fem vi skulle vara där med ungarna? Hoppas Ebba åxå är med och livar upp lite, hon var ju ganska haj på "Halleluja"....

Postat av: Sussi

Ja Moa var minsann på g till Ebba idag igen, men fick locka me annat :)! Hon flyttar kanske in...

2006-05-21 @ 17:34:28
Postat av: Annika

Du kan ju meddela här på bloggen när du har skaffat dig din hemla bloggadress!!! Vi vill ju veta mer om fredan!! Ha ha ha ha!!!

2006-05-21 @ 21:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback