måste bara berätta

Jag är smått lycklig...jag har länge tänkt på att det bordes målas om lite här hemma, närmare bestämt halvpanelen vi har i köket och hallen och ja i halva huset har vi den panelen som blivt så gul och ful.

Nå igår stegade jag in på färgaffären och kom ut med bruten gundfärg i svag ljusgrå, lacknafta, penslar maskeringstejp m.m. så nästa vecak sätter jag igång att kladda här hemma. För annars blir det inte av, och om jag känner gubben rätt så börjar jag och sedan hjälper han mig då han tycker att jag kladdar för mycket och grisar och att det tar så läng tid när jag gör samt att jag gör allt så omständigt.
grundfärgen var inte så svår att bestämma vad det skall vara för kulör men andra lagret färg där är jag lite kluven, det skall ju passa men allt det övriga som golvet, bänkskivor, kakel ovanför diskbänk, tapeten ( skulle vara kul med nya tapeter, men det finns en herre i huset som säger att de är så bra inget fel med dem).
Och har jag tid då att börja med detta projekt nu ? nej, men jag vill så gärna göra detta så då tänkte jag att inhandlar jag inte färg och prylar nu när gubben är borta så då säger han: inte nu, vi tar det sen.....

Nå nu skall jag återgå till skrivjobba framför datorn, då jag bara måste få detta färdigt då det snart skall in til skolan.....men nu snurrar det bara tankar om målar färger i huvet på mig......jag skall nog gå och föra ner målarbuken och penslarna i källaren så jag inte ser dem, gömma undan dem så kanske skolarbetet får sig mer inspiration.  Ikväll och resten av helegn sticker jag ut och jobbar natt så ni hör inte av mig mer under helgen, tror jag.

Lycka till i kväll, både ni som skall uppträda och ni bloggisar som skall dit och se på showen.

Kommentarer
Postat av: anina

Vad kul att göra om hemma :)

Postat av: AnnBritt

Lägg dom inte i källaren !! Risken finns att du "glömmer" bort dom, och lusten att måla försvinner ! Börja meddetsamma... Skitskoj!

2006-03-03 @ 09:22:30
Postat av: Nina

jag har INTE fört i källaren....för jag tänkte samma som du efterå. att då blir grejerna liggandes där men har jag dem farmme så tvingas jag att göra skoljobbet först och sen kanske.....

2006-03-03 @ 10:45:01
Postat av: eira

Ja, och skulle du inte hinna själv så kommer ju din sambo hem på söndag och "trillar" över färgburkarna och kanske han då får inspiration att sätta igång??

Hur ska jag göra då?? Hämta en SLÄGGA och ha på golvet i köket???? *flin*

2006-03-03 @ 11:52:54
Postat av: moster Eva

Ja du Nina, jag har också sysslor som jag måste göra. Jag håller på att sätta om blommor, men det är ganska tråkigt, så jag hittar på allt annat att göra, tex att skriva kommentarer till dig och Eira och lösa Sudoku.

2006-03-03 @ 12:44:30
Postat av: Majsan

Tack för omtanken den värmde!!!

2006-03-03 @ 13:18:02
Postat av: Kajsa

Vad kul att måla! Det ska jag också låta göra här så småningom...

2006-03-03 @ 13:31:22
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: eira

Hoppas jobbnatten gick bra!! Sov gott nu på dagen!!!

2006-03-04 @ 06:08:52
Postat av: Anki

Vad kul jag älskar att måla. Väggar o sånt. Skulle gärna komma o hjälpa men..... vi åker ju idag:-)

2006-03-04 @ 08:44:09
URL: http://anki.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback