inte mycket

Finns inte mycket att skriva om.
Sambon har som stuckit igår kväll iväg som de flesta läst på Eiras blogg, men varmtahar de i alla fall !! över 30 grader kallt nu i morse, om kylan håller i sig där uppe för dem så får skotrarna stå på släpet, inte mer med det.

Här hemma har flickorna vaknat en bra stund före väckarklockan ringer och det gör att jag känner mig så seg....detta för jag har en sådan gräslig huvudvärk som heter duga. Nå jag har börjat med skoljobb här framför datorn men kom på mitt i allt att jag måste väl uppdatera bloggen lite.

Det finns en del bloggisar som har fult upp nu denna vecka och (även de som inte är bloggisar) skall ha en stor spark i baken som "lycka till "inför genrepet i kväll. Jag tänker på gänget som håller på med Karungi revyn/showen.
Och Kajsa jag är lite deppig...jag hinner inte komma på föreställningarna, jag missar den i år, tyvärr !!!
Jag hörde att den är ca 1,5 timme och jag som sticker iväg strax efter 19.00 hemifrån varenda kväll fre-sön kväll på grund av jobb. Det finns inte en rimlig chans att jag hinner, jag vill ju hinna byta kläder emellan och dylikt. Jag hoppas däremot att ni ger en extra föreställning någon gång och då banne mig vill jag se er !!

Nackdelen med att jobba obekväma arbetstider är att det är ALLTID något som inträffar under kvällar och helger. Nästa gång jag jobbar natt helg så har vi en kyrkvärdsutbildning jag och Kajsa men inte katten kan jag vara vaken två dygn i sträck utan att sova, det pallar inte jag. Så nu har jag "turen" att jag går skola och kan ta tjänstledigt  en natt ( dock ledigt utan lön) .....men hade jag inte skolan som jag går så hade jag inte kunnat gå på tex, denna utbildning utan jag hade vackert fått jobba istället......
Nå en fördel är att när jag jobbar natt så jobbar jag intesivt 3-4nätter och sedan är jag ledig en vecka och då kan jag ge järnet för skolan så ur densynvinkeln funkar det jättebra, men det är alla de andra roliga, intressanat sakerna som man vill göra ibland på fritiden som blir lidande när man jobbar som man gör.

Men det bästa av allt tycker jag är att när jag jobbar så här och pluggar så här är att : ungarna behöver inte vara så super länge på fritids och dagis varje dag, utan är någon av flickorna tröttare en dag eller ngåra dagar då hämtar jag hem dem tidigare tex. Efter att Emmy slutar skolan, men då tar jag bara igen skoljobbet när de somnat. ( det är de dagar jag är i Boden som de har längre dagar men det är ju bara några veckor per termin)
Så jag ångarar absolut inte dett val med min skola och mitt jobb, då det är super för mina barn och då det är dom som går i första hand för mig, när dom har det bra då mår jag bra. Jag blir så sentimental när jag tänker på dem , men de är bara små en gång i livet.







Kommentarer
Postat av: Annika

Men snart är väl skolan över? Hoppas jag! Du är verkligen duktig som kombinerar skola med jobb!

Postat av: Annika

Nu strular det igen för mig! Får bara felmeddelanden när jag skriver kommentarer!

2006-03-02 @ 09:49:37
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Anonym

skolan slutar i mitten av januari år 2007. Och det känns nära. då jag började med att läsa in betyg på kunskapslyftet hösten 2002 och hösten 2003 började jag denna utbildning. Så jag ser slutet och ljuset närma sig * SKRATT*

2006-03-02 @ 10:38:50
Postat av: Nina

glömde skrvia vem det var postat av....

2006-03-02 @ 10:40:12
Postat av: Anki

Ja nog gör du det bra. Njut av de små, det går så fort o huxflux har de körkort:-)
Man har ju liksom fått uppleva det ganska nyss...

2006-03-02 @ 19:58:23
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Du hade ju kunnat komma i kvä'll på vårt genrep helt gratis...det passar ju en fattig student... vi hade inte många som kollade på oss i kväll...

2006-03-02 @ 21:51:02
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Syversonja

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-03-02 @ 14:33:43
URL: http://syversonja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback