Jahapp...

Då var det ny dag idag.
Igår var jag och Ebba ute hela f.m tills emmy kom från skola, klippte buskar , grävt lite bland perenner m.m.på bakgården och det behövs många timmar till....så eländigt överallt....Två snabbsvängar in bara. Ebba sa en gång skall vi inte in och ÄTA jag är hungrig!! Ja, just det tänkte jag, kanske man måste snabbt in och värma lite mat och flickebarnet, herregud vilken mamma jag är......
Nå tidigt på morgonen hade Ebba bestämt att när Emmy kommer hem så vill hon fara och "shoppa", så vi for en sväng till Kemi till kappAhl och Lindex. Och hon skulle ha kunnat handla vad som helst, men tyvärr fick det bli sådant vi behövde.

Idag skall vi och kika på studenterna som skall på balen, Emils tjej tar studenten så vi skall dit före så jag får knäppa lite kort och sedan måste vi fara utanför statt för att titta på alla fina flickor och pojkar. Emil brukar vara lite dålig på att låta klippa sitt hår, händer väl så där (som min bror) två gånger om året cirka.....
men nu igår fick jag klippa det då han kan ju inte fara på eftersläppet på statt och se ut hur som helst, nå det är jättekul att klippa sådana som det syns på....för det gör det ju verkligen när det går så läng mellan varven. Hoppas bara att Sussi kände igenom honom när han kom hem, för nu blev han sååå fin, Att håret kan göra så mycket !!

Vink, vink.....till er!

 

Kommentarer
Postat av: Moster Eva

Igår klippte jag gräs från tidiga morgon till em i det sköna "sommarvädret". Idag måste jag börja med blombänkarna och finputsa efter gräsklippningen, jobben tar aldrig slut, har inte börjat med värstädningen ännu. Jag förstår inte, trots att man är ledig hela dagarna får man så lite gjort, det är nog lättjan.

2006-06-03 @ 09:43:40
Postat av: eira

Här klipps det gräs för fulla muggar. Först rännde Samppa och niklas över våran gård m varsinn maskin - sen frågade grannen om Samppa ville tjäna en extra slant o klippa hennes också - klart han ville! Så nu springer han där och tjänar lite kosing för sen ska han och kolla bilar!!

Postat av: häxan bakom staketet

Visste inte, att det fans KAPPAHL å LINDEX i Kemi, mina hem trakter:-O

2006-06-03 @ 12:04:04
Postat av: Sussi

Vink vink, ha det så trevligt på "utsparken2! Tänk att d är över 15år sen man själv hade HATT!

2006-06-03 @ 12:52:33
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Sussi

"utsparken" skulle d va förståss ;)

2006-06-03 @ 12:52:57
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anki

Vinkevink:D
Visst kommer du o din mamma på tisdag????

2006-06-03 @ 18:06:42
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Anonym

vinkelivink! vi träffades ju på statt. nina å jag. visst va dom fina alla damer å herrar. synd bara att de va så kallt, stackars damer va ju alldelse blåfrusna.

2006-06-03 @ 18:28:12
Postat av: aegnes

de va aegnes här ovan

2006-06-03 @ 18:28:46
Postat av: Linda

Nu lämnar jag en kommentar så du vet att jag varit här:) Emil blev ju jättefin i håret, frös ni oxå i stan igår??

2006-06-04 @ 10:16:00
Postat av: Kajsa

Har aldrig haft hatt...var så sjuk när det var dags för mej att ta studenten så när dom andra hade skoj låg jag hemma...Vi var åxå på Prisma i går...ska dit på lördag i gen och ta med Lydia...

2006-06-04 @ 12:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback