NJUT AV LIVET- DET GÅR INTE I REPRIS.......

 Var lite småkyligt i morse, hösten är här så det så, och så har de lovat frost till natten, lokalt i och för sig....men ändå.

Idag när jag kom hem från jobbet så hade resten av familjen packat väskan och dragit till stugan......det är sååååå tyst och lite trist också, fast jag har inte hunnit känna av det så mycket ännu. Jag satte igång att baka lite mockarutor när jag kom hem sedan tittade Eira och Milla förbi hit och vi stack en snabbis till Mia och Karin och kikade på deras "fem" barn.

Och nu sitter jag här......och gör inget vettigt. Och tänker inte göra något vettigt heller, jag skall gå strax och lägga mig i sängen för att läsa, men jag vet inte om jag skall läsa en ny bok som råkade hamna i min handlingskorg........Jag köpte den på Ica i Ö-tå idag ( tur att det finns billiga pocket böcker överallt nu förtiden) och Eira sa att man sträckläser den för att den är så bra så jag tror inte att jag törs börja med den utan får kanske fortsätta med "familjebilder" som jag började med igår kväll.
Jag har en sådan ful ovana att ligga och läsa på kvällarna, den är ful för att jag läser alltid för länge......det är som ett gift....jag kan inte sluta läsa......läsandet är som godis: Har man en gång börjat så kan man inte sluta.
Nu går jag till böckernas värld..................

p.s Sofia......du VET vad jag pratar om, det är samma "bok-beroende" och natt läsning som jag sysslar med nu som då förlänge sedan.....som du säkert minns ??!!


Kommentarer
Postat av: eira

tack för kaffet och pratstunden!

2006-07-19 @ 21:47:51
Postat av: Nina

Tack själv.

2006-07-20 @ 07:42:21
Postat av: Kajsa

Börjar jag att läsa en bok så blir dagen min!!!

2006-07-20 @ 08:35:10
Postat av: Susanne

Ja, är själv sugen att sätta mig och läsa men då blir det varken städat eller bakat inför lördagen.

Postat av: Catharina

Jag är inne i samma period, tyvärr somnar jag bara ifrån alla böcker!

2006-07-20 @ 11:26:43
URL: http://catharina63.blogg.se
Postat av: AnnBritt

Känner igen mig... Men, vad heter boken ?? Behöver boktips, nu när jag är hemma mera och faktiskt ska ha semester from i morgon fredag tom lördag nästa vecka = hela 8 dagar !!

2006-07-20 @ 14:22:30
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: Sofia

Vissa minns jag det! men läsning ökar ju kanon. Skönt med lite återhämtning det kan du behöva eller hur? Önskar att jag o kunde säga det samma om nattläsning, tre rader då blir boken för tung o jag lägger undan den, hellre morron läsning för mig :)) Vad säger du om det?

Själv borde jag rycka ut bredbandskabeln. Hur går det förresten på jobbet? trivs du?

2006-07-20 @ 16:42:24
Postat av: anna

kikar in :)

2006-07-21 @ 20:00:10
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Kijul

Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.

2008-01-10 @ 21:31:33
URL: http://www.beneblog.eu/kijul/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback