Nu är glada julen slut och ute ur huset.

Idga har Eira varit här med sina mindre barn och så har vi "slängt" ut julgranen.
Vi har suttit och surrat, druckit kaffe och hon har lärt mig lite nytt som jag kan gör med datan, det är bra med datafreak bland släkten......

Nu är det full rulle på övervåningen, Ebba har en kompis här och utav Eira kidnappade vi hennes dotter så hon sover över......de har nu pjyamas party flickorna. Så skönt att de kan leka alla tillsammans inge slagsmål som det är när mina två flickor är på tvåens - då är det slagsmål oc fajter hela tiden.

Snart börjar dagis, skloa, fritids och allt vad det innebär, så det skall på ett sätt bli skönt med att ordningen blir återställd, men samtdigt har det varit skönt med jul ledigheter för ungarna.
Igår kväll var vi hos ett par goda vänner i stan vi skulle fara dit en snabbis men blev kvar där länge...som vanligt. Jag och mamman i den familjen har varit mammaledig samtidigt med bägge våra barn så vi har varit nästan  dagligen hos varandra, och nu när hon jobbar och jag går skola blir det sig naturligt inte lika ofta som vi träffas  som tidigare, och det saknar man. När vi var mammlediga så bodde de lite närmare oss i en annan by( med våra äldsta barn), och då for vi skyttetrafik mellan varann. Och våra karlar kan snacka bilar och motorer hur mycket som helst, de blir tydligen aldrig less, och det är positivt när hela familjerna trivs med varann.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Menar du kyrkovärdsgrejset? Isåfall känner vi nog lika dant men det kommer att gå bra...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback