Åh vad mätt jag är....

Halloj på er alla som smyger där ute i snödrivorna och bland buskarna här i blogg-världen......
jag vet nog att det finns flera som är ute i cyberrymden.

Hoppas ni har haft trvliga veckor, jag är så dålig på att uppdatera och är inte speciellt flitig heller på att läsa allas bloggar men ibland får jag något ryck och då kikar jag igenom och så bestämmer jag mig för att NU skall jag börja regelbundet sköta mig när det gäller det här med bloggandet...men det spårar alltid ut.
Hux flux har det gått en vecka och jag har inte ens varit in och läst andras bloggar.
jag är mycket framför datorn men då är det oftast den där kära skolan som kallar på mig, så då är det de uppgifterna som skall göras.

Idag var E och S hit, vi hade en riktig fest middag och jag och S åt så vi nästan sprack...fläskfile och god potatis grejs i ugnen , sås och grönsaker....det är min härliga moster i Svartlå som alltid har så god mat och när vi var dit sist hela familjen så fick vi så god mat, så nu gjorde jag nästan samma mat , så gott så gott var det.

Nu under veckan som varit så har jag varit dit ensam ( till moster) för jag har haft "innevecka" i Boden och då har jag besökt det femstjärniga hotellet som finns i nära anslutning till skolan.

På måndag skall på praktik igen och förhoppningsvis får jag börja jobba på min egen schemarad som jag har. Jag orkar inte leva utan pengar som man gör när man är student......( jag förstår dig Kajsa).
Jag skall gå skola plus jobba hade jag tänkt....hoppas bara att man orkar det, men jag är av den inställningen att :allt går bara man själv vill det. !!!

Idag har stora tjejen varit på kalas och "lillsprätten" har åkt skoter med pappa , men hon klagade när hon kom tilbask att pappa kör för sakta. Skidor har också flickorna hunnit med idag. Imorgon skall vi hämta mormor sedan kusinen åker till kyrkan i Hparanda en sväng, det är flickornas kusin som skall få sig sin egen barnens bibel, så då ville mina jäntor fara dit oxå......
Till maten idag drack eller jag smakade bara på nattvardsvinet hur det smakar....jag gillar inte annars rött vin så där jätte mycket, men detta var helt ok för mig. Det var rödvin med en älg på etiketten. Så det kan jag dricka fler gånger.
Jag skall försöka att titta in hit oftare !

Ha det bra så länge!



Kommentarer
Postat av: Annika

Nå, äntligen! Har väntat o väntat på nytt inlägg från dig!

Postat av: eira

Så där ja! Nu är allt som vanligt! Du uppdaterar och kommer på lunch hit! Bra!

2006-01-30 @ 18:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback