inte fredag .....men torsdag

I natt har jag upptäckt att nässpray är något man skall ha med sig i fall att man blir täppt i näsan......
Jag började jobba 20.00 igår kväll och efter en timma blev jag så där toktäppt i bägge näsborrarna/hålorna...... ingegn nässpray i någon jackfick eller i väskan.....Vilken hemsk natt, jag var så täppt, så täppt, täppt ända ner till svalget. Natten var så lång och hemsk på grund av detta. Jag försökte vid varenda tillsyn och hembesök vi gjort under natten ta några extra djupa andetag ute i friska luften för att det skulle kunna trolla bort eländet....men icke, det fungerade inte.
 
Nässpray fanns här hemma och sedan var vi i dessa trakter också under natten men tror ni att jag hade nyckel med mig hem....nej den var i väskan på kontoret i Hapranda....
 
Nå allt löste sig . kl 6.30 släppte nästäppan från ena näsborren och jag blev som en ny människa !!!!

Kl 7.00 slutade jag arbetspasset då or jag till min berömda Lunchrestaurang.......där fick jag i dag morogn kaffe som var färdig bryggt , Det ni !!!
Och sedan for jag en sväng till studielolkalen vi högskole och universitetsstudenter har tillgång till i Happis, jag for dit för att söka böcker. nu snart börjar jag läsa om Utvecklingsstörning och en kurs om socialpsykiatri......hårda pix hela tiden.

Och sedan efter det då....då for jag till Ica Maxi för att handla, det har varit eko i vår kyl i flera dagar men mat har vi haft , konstigt hur man kan trolla med knäna av att gräva i fysen och skafferiet......det är så när de andra i denna familj älskar att handla och lotten i 99% av fallen faller på en VISS person....de tycker alltid att: Handla imorgon istället.....men nu var det så mycket som var slut...så då var det bara vackert att fylla på förråden igen. ocjh vet ni vem jag såg Ica-maxi ???  Jo Anki och det är bra det. för när man vet att hon är på jobbet så kan man inte ens titta på godishyllorna för tänk OM hon ser det och skvallrar åt Eira .......
nå det går faktiskt bra nu att vara utan godis.

Efter hemkomsten och upppackningen av matvarorna så var det sängen som gällde, jag var så trött så jag slocknade med detsamma och när klockan ringde var jag dödstrött fortfarande, jag hade kunnat sova idag hur länge som helst  (för att jag skulle hinna ta en dusch samt in hit och läsa vad ni skrivit under veckan).

Nu skall jag promenera iväg för att hämta hem mina töser. Ha en bra dag ni alla som läser detta.
 


Kommentarer
Postat av: eira

Bra att du håller koll på Anki! Hennes mamma och pappa är inte hemma och då vet man aldrig vad hon får för sig! *ler*

2006-02-23 @ 17:46:06
Postat av: Annika

Hur klarar du dig med så lite sömn! Jag beundrar folk som gör det. Jag själv älskar att sova!

Postat av: Anki

Inte gör det nåt om du köper GODIS.....

2006-02-23 @ 20:55:25
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Nina

Vet du Annika jag klarar mig inte heller med lite sömn....är en riktig sömntuta, men ibland har man inget val.

Jag älskar att sova!! och när jag sover för lite så blir jag hemsk , så hemsk och det är tyvärr de här hemma som får ta det.

2006-02-23 @ 21:15:15
Postat av: eira

Vi andra som känner Nina - vi gömmer oss i potatiskällaren och har dubbla lås - så ni förstår att hon är hemsk! *skrattar* Nina är en av världshistoriens envisaste människor - och har hon bestämt sig för en sak, så kan ni ge er tusan på att hon genomför det! *ler* Beundransvärd!

2006-02-23 @ 21:30:27
Postat av: AnnBritt

Hej, länge sen sist... Tur att jag har stenkoll på vad ni gör där i Happis, inte bara ICA-Anki som har koll på godiset, det har även jag ! Om du inte tror mig, fråga Eira... Jag sitter i skåp, på hyllor och i påsar, det vet du väl ! Ha det gott.
AnnBritt i Överkalix

2006-02-23 @ 22:42:03
Postat av: Kajsa

Mia sa att det tar tre veckor att komma ur sockerbegäret! jag skulle aldrig orka hålla ut så länge...ni är beundransvärda!

2006-02-24 @ 08:35:36
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Kajsa

jag har anmält mej till kyrkvärdsutbildningen, har du?

2006-02-24 @ 18:44:11
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Anki

Vad ni är duktiga på godisfronten. Jag beundrar er. Säger en som just vräkt i sig lite grann (=mycke grann) godisar=)

2006-02-24 @ 19:31:13
URL: http://anki.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback