Ledigt

Jag har haft julledigt så det smäller om det !!!! 

17 personer var vi på julaftonen här, och det var så härligt!!
Ett tag var jag orolig att ingen av våra nära och kära vågar sig hit då magsjukan har härjat i huset sedan den 15december......Ebba tog det hårdast ( hon var dålig i precis tio dagar, ena dag bättre och sedan sämre igen), så nu är min lilla magra Ebba  några kilo lättare....varför kunde inte jag fått det istället???
Nu är alla friska och krya, den sista började äta och må bra igår och det var Emmy. Men det har varit positivt tycker jag, första julen som vi inte varit någonstans, vi har bara kunnat vara hemma !!!  SÅ SKÖNT!!!!

Tomten kom i år med.

Jag var så här glad för Eira terroriserade mig med kameran på julaftonen...hon helt enkelt psykade mig!!!  Visst är hon liteeeee elak...så jag tog som hämnd och tryckte huvudet från sidan framför kameran när hon skulle fota och då hamnade jag mitt i bilden
27869-361och en sak till ....hon tror att jag inte vågar lägga ut en bild på mig själv på bloggen ,men nu visar jag att jag blivit MODIG !!!!!

Men jag måste visa Oskar och Ebba.... det också från julafton.
det rockades fett här i huset vill jag lova...två stycken som fick gitarrer, den andre gitarren är inte med på bild men Ebba fick en elgitarr med förstärkare och den låter illa....(så det är bara här i huset som det låter ibland)....som varning till er övriga Karungibor.
27869-360

För övrigt har jag inte varit in på en endaste blogg eller ens suttit framför datorn på hela julen....men det har varit ganska skönt, men nu har jag mycket läsning att ta igen, får se när jag hinner "ikapp" alla bloggar jag missat :)

Idag har jag jobbat, Ebba har farit på semester till farmor och farfar idag och Emmy skall kanske på semester på annat håll imorgon.....Det behöver de få efter deras karantän de haft.

Vet ni hur det är att jobba mellandagarna? Helt sjukt !
Man får inte tag på myndighetsfolk (vaddå jagsådan , neeej......)....jag har ringt en massa människor för att ta reda på vissa saker....men näe det är semestrar och föräldraledigheter i varenda växel jag ringt till...........HOPPLÖST. Så nu har jag en låååång lista till måndag när jag skall fortsätta "jaga" folk.

Nu är det bara nyår som står framför dörren och sedan är helgerna över för denna gång.

Och snön...lyser fortfarande med sin frånvaro:(

Och nu tog sagan slut för denna gång.

Kommentarer
Postat av: elli

Vad härligt alltså!! 17 personer!!!! Vad ni måste haft roligt. Kram

Postat av: Nina

ja vi hade trevligt...tyckte jag i alla fall....kändes så tomt när alla hade farit.
Jag skulle kunna leva i storkollektiv tror jag *skratt*

2006-12-27 @ 21:29:51
Postat av: eira

Det var jättetrevligt med alla. Tack Nina som öppnar dörren för oss allihopa!

2006-12-27 @ 21:43:23
URL: http://hilldur.blogg.se
Postat av: Sussi

Vilken härlig julhelg!! Vi har åxå haft julen hemma iår - så skönt! Men vi blev bara 11st + en i magen förståss... :)
Hoppas Ebba lägger på sig lite nu efter all magsjuka!!

2006-12-27 @ 21:51:57
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Vad snygg du var på bilden! Eira är ju riktigt duktig på fotografering! I dag har jag och Pontus spytt och skitit...Kasper säger nu att han mår illa så vi får se hur natten blir...Jag sover med pojkarna i tv rummet i natt, det är lättare att sanera ev kräkningar. Jag ser detta som en bantningskur för mej...inte ens en liten after eight fick vara kvar i magen...skönt att dina flickor är friska i allafall.

2006-12-27 @ 22:29:03
Postat av: anna

japp Haparanda kyrka kl 17 den 30/12 -för visst var det du som frågade...

2006-12-27 @ 22:52:46
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Annika

Vilken härlig jul ni haft!
Gott Nytt År på Er!

2006-12-28 @ 12:02:05
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Sussi

Förresten - kanonfin bild på mamman ;)

2006-12-28 @ 21:43:39
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Sanna

Hejsan!
Det var länge sen jag skrev eller kommenterade, men nu kan jag inte låta bli.
Stackars lilla tösen, hoppas hon mår bättre.
Önskar er ett Gott Nytt År.
Sanna Vinkar

2006-12-29 @ 00:11:32
URL: http://herasmamma.blogg.se
Postat av: Catharina

Hej vännen och gott nytt år. Skönt att alla är friska nu. Jag har åxå varit ledig fram till i dag, så jag sitter och läser allas bloggar nu (på jobbet). Du är modig som törs lägga ut bilden på dig själv, men skitsnygg var du i alla fall !

2007-01-02 @ 10:24:38
Postat av: Kasparuna

Very interesting site --- quite informative

2009-12-03 @ 14:05:20
URL: http://kasparuna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback