Godmorgon !!!

27869-179

Ebbas lilla tagetes från dagis...vet inte om det var Jumbotagetes eller....den är ganska  hög, hon stod på en sten där bakom annars såg man henne inte alls.

Är det någon som vet om det var ett super frö elller finns det så stora tagetes, det har jag då aldrig hört talas om.
Ändå har denna planta stått på sämsta tänkbara ställe, under köksfönstret med bara lite morgon sol.....undrar hur stor den varit om den fått mer sol denn solrika sommar:)

Ha en bra dag alla för det skall jag ha !!
För jag bestämde mig att jag skall dra i nödbromsen snart .....Eva vet vad jag menar:)

Kommentarer
Postat av: eira

Jag vill också höra om din nöd-broms. Låter som en vettig broms, med tanke på att du jobbat o jobbat o jobbat denna sommar - ingen rast, ingen ro - utan skola o jobb i ett! Vi får ringa ikväll.

2006-08-18 @ 07:55:13
Postat av: Annika

Jodå, vår tagetes ser "nästan" likadan ut....jag tror att det är vanliga storblommiga tagetes, dom blir ganska så "yviga"! :-)

2006-08-18 @ 07:56:00
Postat av: Moster Eva

Jag har återigen försökt prata förstånd med Nina för "femtioelfte" gången, men det hjälper föga, hon lovar att dra i bromsen men hon vill ju så mycket. Det är sådana personer som blir utbrända.

2006-08-18 @ 08:06:01
Postat av: Sussi

Du skulle se våra tagetes :(... Hmmmm!

2006-08-18 @ 08:24:43
Postat av: catharina

Vilka härliga tagetes, jag har aldrig sett någon så stor!

2006-08-18 @ 09:29:14
Postat av: häxan1

av "taggetes", finns SÅÅÅ många arter, det är bara en litendel, man odlar!
Så, NJUt av den, ta FRÖN, till nästa år, så har Du flera sen :-)-

2006-08-18 @ 11:31:28
Postat av: Anki

Ja jag odlar också sådana "jätte"tagetes.

Postat av: Linda

Vilka bamseblommor ni fick*ler*, My o Robins dog tyvärr bort :( !!

2006-08-18 @ 22:21:13
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: susssi

Ja, dra nu i den där handbromsen och så ringer du mig så tar vi ett glas asti cinzano och bara tar det lungt. Och så håller du den där handbromsen fast i sisådär några veckor/månader så gör du något för dig själv som du länge velat. Slappna av och andas..

2006-08-18 @ 23:06:23
URL: http://susannes.blogg.se
Postat av: Danialingeborg

I like your website alot...its lots of fun...

2009-03-24 @ 08:45:02
URL: http://danialingeborg.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback