söndag kväll

Idag var vi i kyrkan för flickorna skulle sjunga och Ebba var på sin bästa sida, drog i mikrofonen och ställde in den själv, spexad och svamlade.......Hon kommer inte att få fara dit fler gånger om hon förtsätter att vara som hon varit idag !! snacka om att hon har myror och spindlkar och allt möjligt som kryper i kroppen på henne, vissa dagar är värre än andra och idag har varit en sådan där dag som man håller på att bli tokig på henne.

Nå kommer ni ihåg det där projektet jag tänkte dra igång i början på Mars = Måla panelen i köket ???
Jag var ju och köpte färg och diverse tilbehör som penslar, lacknafta, shellack, maskeringstejp m.m.
Nå det blev inget av de planerna för när Mikael fick höra min planer så sa han att då skall översta listen målas mörkare grå och jag sa nej då blir det inget utav målandet.
Nå vi har flera gånger pratat om detta målande, för två -tre veckor sedan tog vi upp en diskusiion igen och det slutade med att alla målningsplaner avstannade tvärt igen.

Men nu till det roliga, förra helgen när vi var hos ett par goda vänner och det  var massor med andra familjer där så frågade en kompis till mig: Nå hur blev det när du/ni målade panelen?? blev det bra? Så sa jag att det är inte målat för att herrern i huset har kommit med en ide som inte jag gillar.....då säger värdinna i huset : men vad bra då skall vi ha omröstning av era två förslag !!! Och vet ni mitt förslag vann överlägset....jag sa inte så mycket, smålog och blev nöjd.
Igår förmiddag så skulle Mikael ut i garaget och vara där hela dan och utav mig frågade han om jag ides börja tvätt panelen så vi skulle få den målad någon gång....jag satte igång på en gång sedan hann jag senare shellacka alla kvistarn oxå och idag har "målarmästaren" börjat grunda panelen och han målar nu allt i EN och samma färg.
Dock dröjer det till efter påsk innan vanliga färgen är på väggarna, men vaddå ?!! Nu är det på G på riktigt !! Och jag är glad över det.

Vi har även ätit jordgubbspaj ikväll / e.m här i huset och det var så gott, jag var så sugen på något gott och tur att det varit hit en drös med människor i olika omgångar så jag fick ta fram en paj från frysen.

Jag själv har inte gjort så mycket annat idag, mer än kokat köttsoppa och en köttgryta ( måste förbereda veckan) och slängt ihop världens snabbaste och enklaste matbröd.....matbrödet är klart under tiden som maten lagas, skall inte knådas eller nåt sånt, utan bara geggas ihop och sedan slänga på plåten !!
Det är så det skall va, inge konstigheter eller krångligheter, och speciellt nu när jag lovat moster att tat lugnt......

Natti, natti på er !!!







Kommentarer
Postat av: eiraskusinsussie

Vad ni krånglar till det... Här vet alla vem som bestämmer o det är inte Lennart!! Jag brukar driva igenom mina ideer fast Lennart brukar vara lite tveksam. När jag är färdig...ja då får han bekänna färg! -Ja...det blev ju bra ändå, brukar han få fram...
Näedå riktigt så är det väl inte...men nästan!!
Ha d gott! Vi har vår förresten,har ni snö än? Vi har tom fått lite snödroppar o krokus! Hihihihi!!!!

Postat av: Nina

oj oj, vad jag blir avundsjuk när du säger det där om snödroppar och krokusar !! Jag älskar nämligen när blommorna börjar titta fram. Igår när Eira med syster var hit så sa jag juste det att jag skulle kunna tänka mig att flytta söderut av den anledningen !!

2006-04-10 @ 07:31:32
Postat av: Moster Eva

God morgon. Du får inte alls tänka på att flytta söderut, speciellt nu när jag tänker lämna Lule älvdal och återvända till Torne älvdal. Tänk också på den härliga årstid vi har just nu med vita(ganska vita) vidder och sol. Ha en bra dag, för mig blir det bowling & linedance & slutbesiktning.

2006-04-10 @ 08:05:21
Postat av: Sussi

Hahaha, ja jag kan tänka mig Ebba ha karaoke i kyrkan, hahaha! Men d var nog inte så farligt - säkert bara du som skämdes!
Va kul att d börjar ta fart m målningen - jag kommer på slutbesiktning!
PS. Spara en bit av pajen va!?

2006-04-10 @ 10:37:46
Postat av: Irina

Tack för den gooa jordgubbspajen igår o sällskapet förståss :) Eller hur att vi nu måst försöka å upp Sussie-kusin t Haparanda? Tänk, det kunde ju vara ett sånt där projekt som hon drev igenom?? ;)

2006-04-10 @ 10:50:27
URL: http://carwho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback