Morsning korsning på er!

Husmusen talar: I morse var lilltjejen och jag iväg på knatteridning, sista gången för i år.
Stora tjejen fick inte komma med och titta som hon ville för hon vaknade igår kväll vid 22.00 och var så het att man kunde steka ägg på hennes mage. Nu idag fyser hon och svettas om vartannat hon är som en riktig "kofta på och kofta av tant" ena stunden fryser hon och då åker flecekläderna på nåsta, stund åker de av ..........Men hon är INTE glad, hon vill absolut inte missa skolan imorgon.
Jag får väl vara glad när det är så, om några år är det väl tvärtom....att hon kanske känner efter och säger " jag är nog lite sjuk....", bara för att få sig lite extra ledigt. men anledningen till att hon till varje pris vill gå till skolan är att hon gjot ut den andra matteboken och hon vill ha en ny....men hon får ingen ny förrän hon gjort DP = Diagnostiskt prov för den boken och DP får man inte göra hemma utan det måste göras i skolan, därför vill hon till skolan.

själv har jag inte lika mycket motivation för skoljobb som hon har.....min motvation har flygit sin kos...hoppas den kommer snart tillbaks. Knske med jultomten ...vem vet.

hej hopp adjöss med er!

Kommentarer
Postat av: eira

Men du! Jag tycker minnsann att vi har en knatteridning kvar innan jul-uppehåll!

2005-11-20 @ 22:16:56
Postat av: eira

...och här kommer en adress till en annan husmus - http://husmusen.blogg.se

2005-11-23 @ 16:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback