lördag

Vet ni vad som hände nyss ?? jo jag skrev nästan en hel roman här på bloggen och var i sluttapmen då hände det som inte fick hända ! dtorn blev svart och det blev svart i halva huset och såklart här jag sitter och skriver.

Nå det är två elektriker som kopplar el på vindan och de två glömde tala om att strömen skulle brytas ! en sådan gång blir man inte så glad.

Nå nu provar jag igen.....igår blev det en färd till Luleå och Boden, gubben blev bättre i "kistan" så han följde med. Vi for först en sväng till Storheden och inhandlade lite prylar som vi bestämt oss för så det gick snabbt och inte han det bli folk heller på affärerna. prick 12.00  var vi klara med våra inköp som inte var roliga för mig i alla fall...jo förresten nu ljuger jag , en liten dörrmatta som det står GodJul på köpte jag från Rusta...
sedan bar det av mot Boden hållet och först for vi till Skogskyrkogården i boden och besökte minneslunden där ( väl värd ett besök under sommartid, den vackraste minneslund jag sett), det var trist men kändes ändå fint på något sätt och skönt men ändå ledsamt och  och jag vet inte hur jag skall förklara ........ I alla fall har jag aldrig förr förstått hur mycket man kan sörja och sakna någon!      Huj nu bölar jag oxå......

så då berättar vi något roligare.....vi for sedan till Crina för att titta på vår "nya" lillkisse som är leveransklar om två veckor och han är så fin ( hoppas bara att zurvan blir frisk tills dess så vi får hem honom), jag hade velat ta med honom i jackfickan redan nu.........Och det fanns inte bara kattungar där det fanns även sex små söta hundvalpar.................men jag har inte riktgt förstånd till att fästa mig så mycket vid hundar som med katter.
Jag är en kattmänniksa som fullkomligt älskar katter så är det, och bara det att katter är så mycket klokare än hundar ( Nu retar jag väl gallfeber på någon    ) gör ju inte saken bättre.

Sedan bar det av till Lindex i boden en sväng....men min chaufför hittade inte ens dit och jag råkade få ett telefon samtal från min käre far just då vi kom intill centrum så det blev det lite extra körande i centarala boden men det kan ju vara trevligt det med.....om inte annat för min käre sambo som inte är där så ofta.
Annat med  mig som går skola i Boden och där då och då ofrivilligt eller frivlligt oxå på ett sätt då jag själv valt att gå skola på "gamla dar"........Nå lite mjuka julklappar blev det till de små damerna.

Sedan for vi till det bästa, man spar det bästa till sist. Vi for till min moster som bor utanför boden och där blev det full service, mat, kaffe ,ikör ( Minttu).  Tir att vi han dit i tid, vi var där efter två någon gång och for väl strax efter sex så vi hann vara en stund där .
Det är mitt smultronställe, jag brukar fara dit på "semester" när jag har innevecka i skolan i Boden, det är mitt hotell, jag får full service där.....så lyxigt så ni anar inte. Nu har jag inte innevecka i Boden på länge ....först i nauari månad någon gång, detta på grund av all praktik jag skall göra och gjort.
nå om två veckor far jag en sväng till moster antingen ensam eller med en tjej eller kanske två tjejer med mig......
 
idag då....vad har hänt idag....jag hinner inte berätta då Sussi kokat kaffe och lockar med färskt kaffe och lussebullar....hörs kanske senare ikväll

hejsvejs

Kommentarer
Postat av: lilla jag

Man kan tro att du stress skrivit då du utelämnar bokstäver :) Men det gör det hela bara ännu roligate att läsa :D HA, skulle JAG locka med färskt kaffe och lussebulla?? Nuuuu skojar du ;) Erat kaffe, era lussebullar - jag är bara förmedlaren av en god sak. Nu kom du för nära - heeej!

2005-12-03 @ 18:42:12
Postat av: nina

Ja men du kokade kaffet, plockade fram muggarna m.m......och hade du inte kokat hade jag inte fått mig kvällskaffe så det så !!! Så jag tackar så hemskt mycket!!

2005-12-03 @ 21:19:33
Postat av: eira

*muttrar hemska ord* jasså...så katter är klokare än katter?? *fnys* har du inte träffat Milou?????

2005-12-03 @ 22:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback