det var länge sedan

Det var så länge sedan jag skrev en uppdatering, att jag skäms. Men när man struntar nog länge då slutar folk att gnälla att man skall uppdatera......

Julen den kom och den gick, och vi fick tomten till oss, vi fick mat, julmust och hela tjocka släkten. Då måste jag tillägga att så stor och nära släkt har inte jag men det var förädrarana, svärföräldrarna, min moster, brorsan med fru och barn, mikaels bror, eiras syster........vi rymdes alla att äta på en gång och paket hade tomten med sig.
Mest lyckad för att man bara samlas och träffas allihop på en och samma gång, det är lyckan för mig.
Och strömavbrottet var inte hela världen för oss för vi had fått färdigt potatisen och hade just börjat att äta för att barnen skulle hinna få se Kalle Anka klockan 15.00----men det blev inge kalle men det saknade de inte heller. och så mycket levande ljus vi fick tända nu var ju bara mysigt, en sådan här gång när strömmen går är det inte hela världen då man redan har så mycket ljus tända så det blir inte becksvart i hela huset som det kan bli många andra gånger när det blir strömavbrott.

Och tomten hittade till oss fast det var mörkt i hela byn. men en av  mina flickor undrade varför tomten hade våran ficklampa, men det had han ju inte!! .....vår ficklampa råkade vara trasig på exakt samma ställe som tomtens !! och likadan svart tejp hade tomten oxå använt till sin ficklampa. det är så det kan vara ibland bara.

Jag vet inte om jag har berättat om vår utökning och avflyttning i familjen. Först har stora sonen i huset skaffat sig en lägenhet tillsammans med flickvännen så nu känns det så konstigt.....Jag väntar hela tiden på att han skall komma hem. Jag kan hinna fundera att: Nå varför har han inte kommit hem från skolan, varför har han stannat i stan och "friat" utan att ringa!! då kommer jag ihåg....ja just ja han kommer inte ...inte i alla fall varje dag.
det är bara under någon sekund man hinner fundera allt detta och i samma stund komma ihåg hur det ligger till......
Hur skall det bli den dagen när ens egna "små" pluttar skall flytta hemifrån om jag känner så här....Nå hoppas jag bara honom lycka till i färden ut mot vuxenlivet.

Och en inflyttning har vi haft, det är en lite söt kisse som heter Yang, han är så söt och så lik Zurvan så det blir nog svårt senare att se skillanden på dem om man inte ser dem framifrån. För ansikten är ganska olika. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback